P1) Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur
| P.1.1) Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. |
| P.1.2) Sensörlerin, aktüatörlerin ve kontrol sistemlerinin çalışma prensiplerini kavrar. |
| P.1.3) Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
| P.1.4) Endüstride kullanılan mekatronik sistemlerin ve robotların tasarımı, kurulumu ve bakımı konularında güncel teknolojilere hakimdir. |
| P.1.6) Mekatronik sistemlerin gerçek dünya problemlerine uygulanması için pratik beceriler kazanır. |
| P.1.7) Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu, programlanması ve bakımı konusunda uygulamalı deneyim edinir. |
| P.1.8) Mekatronik sistemlerin kullanımıyla ilgili problemleri teşhis etme ve çözme yeteneği geliştirir. |
|
P2) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur
| P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular |
| P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir |
| P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
| P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir |
| P.2.5) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite yönetimi ile ilgili yasal mevzuatı takip eder ve uygular |
| P.2.6) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite konularında sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir |
|
P3) Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır
| P.3.1) Mekatronik alanındaki son teknolojik gelişmeleri araştırır ve analiz eder |
| P.3.2) Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır |
| P.3.3) Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur |
| P.3.4) Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır |
| P.3.5) Yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretir ve bu çözümleri uygular |
| P.3.6) Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir |
|
P4) Mesleği ile İlgili Bilişim Teknolojilerini (Yazılım, Program, Animasyon Vb.) Etkin Kullanır
| P.4.1) Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır |
| P.4.2) Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır |
| P.4.3) Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve üretim (CAM) araçlarını kullanarak mekatronik projeler geliştirir |
| P.4.4) veri analizi ve işlemeyi mekatronik sistemlerin optimizasyonunda kullanır |
| P.4.5) Mekatronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini bilir |
| P.4.6) Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir. |
| P.4.7) Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilir |
| P.4.8) Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir |
| P.4.9) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturabilir |
|
P5) Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir
| P.5.1) Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir |
| P.5.2) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer |
| P.5.3) Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak mekanik, elektrik ve bilgisayar sistemlerini değerlendirir |
| P.5.4) Risk analizi yapar ve uygun güvenlik önlemleri belirler |
| P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular |
| P.5.6) Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir |
|
P6) Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder
| P.6.1) Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır |
| P.6.2) Profesyonel bir ortamda etkin bir şekilde iletişim kurar ve iş birliği yapar |
| P.6.3) Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır |
| P.6.4) İletişim becerilerini çeşitli hedef kitlelere uygun şekilde uyarlar |
| P.6.5) Etkili iletişim stratejileri geliştirir ve uygular |
| P.6.6) Teknik konuları anlaşılır ve düzenli bir şekilde raporlar halinde sunar |
| P.6.7) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar |
| P.6.8) Proje ilerlemesi ve sonuçlarını düzenli raporlar halinde sunar |
|
P7) Alanı ile İlgili Uygulamalarda Karşılaşılan ve Öngörülemeyen Karmaşık Sorunları Çözmek için Ekip Üyesi Olarak Sorumluluk Alır
| P.7.1) Takım içinde liderlik yapar ve iş birliği sağlar |
| P.7.2) Farklı disiplinlerden gelen ekip üyeleriyle etkin bir şekilde iletişim kurar |
| P.7.3) Proje yönetimi süreçlerini anlar ve uygular |
| P.7.4) Grup içindeki farklı yetenekleri tanır ve bu yetenekleri etkili bir şekilde yönlendirir |
| P.7.5) Çeşitli görüşleri dikkate alır ve uzlaşma becerilerini kullanır |
| P.7.6) Problem çözme sürecinde yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir |
|
P8) Kariyer Yönetimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Konularında Farkındalığa Sahiptir
| P.8.1) Kişisel ve mesleki hedefler belirler ve bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirir |
| P.8.2) Kendini sürekli olarak geliştirme fırsatlarını araştırır ve bu fırsatları değerlendirir |
| P.8.3) Mesleki ağlar oluşturur ve bu ağları etkin bir şekilde kullanır |
| P.8.4) Değişen endüstri ihtiyaçlarına uyum sağlamak için sürekli olarak kendisini günceller |
| P.8.5) Kariyer planlama süreçlerini yönetir ve günceller |
| P.8.6) Alanındaki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve mesleki gelişimine entegre eder |
|
P9) Alanı ile İlgili verilerin Toplanması, Uygulanması ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel ve Etik Değerlere Sahiptir
| P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır |
| P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder |
| P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir |
| P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar |
| P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular |
| P.9.6) Bilimsel ve etik değerleri gözeterek elde edilen verileri şeffaf ve anlaşılır bir şekilde paylaşır |
|
P10) Bir Yabancı Dili Kullanarak Alanındaki Bilgileri Takip Eder ve Meslektaşları ile iletişim Kurar
| P.10.1) İngilizce veya başka bir yabancı dilde teknik metinleri okur ve anlar |
| P.10.2) Yabancı dilde etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar |
| P.10.3) Uluslararası konferanslarda ve etkinliklerde etkili bir şekilde iletişim kurar |
| P.10.4) Yabancı dilde meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve projelerde etkin bir şekilde katkı sağlar |
| P.10.5) Farklı kültürlere ve dil gruplarına saygı gösterir ve kültürel farklılıkları anlar |
| P.10.6) Alanındaki güncel gelişmeleri takip etmek için yabancı dilde akademik ve teknik kaynakları analiz eder |
|
P11) Mekatronik ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar ve Uygular
| P.11.1) Mekatronik alanındaki temel kavramları açıklar ve tanımlar |
| P.11.2) Sensörler, aktüatörler, kontrol sistemleri gibi mekatronik bileşenleri belirler ve açıklar |
| P.11.3) Temel mekatronik prensiplerini uygulayarak basit sistemler tasarlar ve simüle eder |
| P.11.4) Mekatronik sistemlerin çalışma prensiplerini analiz eder ve uygulamalı projelerde kullanır |
| P.11.5) Mekatronik projelerde kullanılan yazılım ve donanım bileşenlerini tanımlar |
| P.11.6) Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır |
| P.11.7) Mekatronik projelerde problem çözme tekniklerini kullanır |
| P.11.8) Mekatronik sistemlerin entegrasyonunu yapar ve test eder |
| P.11.9) Mekatronik alanındaki güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip eder |
| P.11.10) Mekatronik Sistemleri ölçümleri için kullanılan ölçü aletlerini kullanabilir |
| P.11.11) Mekatronik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
P12) Otomasyon Sistem Elemanlarını Tanımlar ve Programlar
| P.12.1) Otomasyon sistemlerinde kullanılan sensör, aktüatör ve kontrol elemanlarını belirler |
| P.12.2) Programlanabilir mantık denetleyicilerini (PLC) programlar ve otomasyon sistemlerinde kullanır |
| P.12.3) Otomasyon sistemlerinin çalışma prensiplerini anlar ve uygular |
| P.12.4) Otomasyon sistemlerinde hata ayıklama ve sorun giderme becerilerini geliştirir |
| P.12.5) Endüstriyel otomasyon yazılımlarını kullanarak sistem tasarımı yapar |
| P.12.6) Otomasyon sistemlerinde veri toplama ve analiz işlemlerini gerçekleştirir |
| P.12.7) Otomasyon sistemlerinde kullanılan haberleşme protokollerini anlar ve uygular |
| P.12.8) Otomasyon sistemleri ile ilgili yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip eder |
| P.12.9) Elektrik motorlarını bilir, motor seçimi yapabilir |
| P.12.10) Endüstriyel problemlere yönelik otomasyon ve kumanda teknikleri geliştirebilir |
| P.12.11) Otomasyon sistemlerinde kullanılacak sayısal tasarımları yapabilir |
|
P13) Makine Elemanlarını Tanır, Matematiksel Hesaplamaları Yapar ve Mekanik Sistemleri Tasarlar
| P.13.1) Makine elemanlarını tanımlar ve kullanım alanlarını belirler |
| P.13.2) Makine elemanlarının dayanıklılığını hesaplar ve malzeme seçimi yapar |
| P.13.3) Mekanik sistemlerin hareket analizlerini yapar ve tasarımını gerçekleştirir |
| P.13.4) Mekanik sistemlerde kullanılan bağlantı elemanlarını tanımlar ve uygular |
| P.13.5) Mekanik sistemlerin montaj ve demontaj işlemlerini yapar |
| P.13.6) Mekanik sistemlerin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirir |
| P.13.7) Mekanik sistemlerin bilgisayar destekli tasarım (CAD) programlarını kullanır |
| P.13.8) Mekanik sistemlerin üretim ve imalat süreçlerini anlar ve uygular |
| P.13.9) Mekanik sistemlerin enerji verimliliğini hesaplar ve iyileştirir |
|
P14) Hidrolik ve Pnömatik Sistem Elemanlarını Açıklar ve Sistemi Tasarlar
| P.14.1) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin bileşenlerini tanımlar ve görevlerini açıklar |
| P.14.2) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin çalışma prensiplerini anlar ve uygular |
| P.14.3) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin güç ve basınç hesaplarını yapar |
| P.14.4) Hidrolik ve pnömatik eyleyici ve kontrol bileşenlerinin devre tasarımını yapabilir |
| P.14.5) Hidrolik ve pnömatik devre şemalarını okur ve yorumlar |
| P.14.6) Hidrolik ve pnömatik sistemlerde kullanılan valfler ve pompa çeşitlerini tanımlar |
| P.14.7) Hidrolik ve pnömatik sistemlerle ilgili güncel teknolojileri ve yenilikleri takip eder |
|
P15) Bireyin Genel Kültürüne Katkı Sağlayan Alan Dışı En Az İki Farklı Ders Arasında Bağlantı Kurarak İfade Edebilme
| P.15.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme |
| P.15.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme |
| P.15.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme |
| P.15.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme |
| P.15.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme |
| P.15.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
P16) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır
| P.16.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme |
| P.16.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
| P.16.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme |
| P.16.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
| P.16.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme |
| P.16.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme |
|
P17) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
| P.17.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme |
| P.17.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme |
| P.17.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
| P.17.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme |
| P.17.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
| P.17.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P18) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak
| P.18.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.18.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.18.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.18.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme |
| P.18.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.18.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P19) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.19.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.19.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.19.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.19.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.19.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.19.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P20) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır
| P.20.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.20.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.20.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.20.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.20.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.20.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.20.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.20.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P21) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
| P.21.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
| P.21.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme |
| P.21.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme |
| P.21.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme |
| P.21.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme |
| P.21.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme |
|