P1) Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur
P.1.1) Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. |
P.1.2) Sensörlerin, aktüatörlerin ve kontrol sistemlerinin çalışma prensiplerini kavrar. |
P.1.3) Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
P.1.4) Endüstride kullanılan mekatronik sistemlerin ve robotların tasarımı, kurulumu ve bakımı konularında güncel teknolojilere hakimdir. |
P.1.6) Mekatronik sistemlerin gerçek dünya problemlerine uygulanması için pratik beceriler kazanır. |
P.1.7) Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu, programlanması ve bakımı konusunda uygulamalı deneyim edinir. |
P.1.8) Mekatronik sistemlerin kullanımıyla ilgili problemleri teşhis etme ve çözme yeteneği geliştirir. |
|
P2) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur
P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular |
P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir |
P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir |
|
P3) Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır
P.3.1) Mekatronik alanındaki son teknolojik gelişmeleri araştırır ve analiz eder |
P.3.2) Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır |
P.3.3) Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur |
P.3.4) Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır |
P.3.5) Yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretir ve bu çözümleri uygular |
P.3.6) Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir |
|
P4) Mesleği ile İlgili Bilişim Teknolojilerini (Yazılım, Program, Animasyon Vb.) Etkin Kullanır
P.4.1) Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır |
P.4.2) Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır |
P.4.3) Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve üretim (CAM) araçlarını kullanarak mekatronik projeler geliştirir |
P.4.4) veri analizi ve işlemeyi mekatronik sistemlerin optimizasyonunda kullanır |
P.4.5) Mekatronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini bilir |
P.4.6) Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir. |
P.4.7) Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilir |
P.4.8) Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir |
P.4.9) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturabilir |
|
P5) Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir
P.5.1) Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir |
P.5.2) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer |
P.5.3) Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak mekanik, elektrik ve bilgisayar sistemlerini değerlendirir |
P.5.4) Risk analizi yapar ve uygun güvenlik önlemleri belirler |
P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular |
P.5.6) Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir |
|
P6) Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder
P.6.1) Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır |
P.6.2) Profesyonel bir ortamda etkin bir şekilde iletişim kurar ve iş birliği yapar |
P.6.3) Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır |
P.6.4) İletişim becerilerini çeşitli hedef kitlelere uygun şekilde uyarlar |
P.6.5) Etkili iletişim stratejileri geliştirir ve uygular |
P.6.6) Teknik konuları anlaşılır ve düzenli bir şekilde raporlar halinde sunar |
P.6.7) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar |
P.6.8) Proje ilerlemesi ve sonuçlarını düzenli raporlar halinde sunar |
|
P7) Alanı ile İlgili Uygulamalarda Karşılaşılan ve Öngörülemeyen Karmaşık Sorunları Çözmek için Ekip Üyesi Olarak Sorumluluk Alır
P.7.1) Takım içinde liderlik yapar ve iş birliği sağlar |
P.7.2) Farklı disiplinlerden gelen ekip üyeleriyle etkin bir şekilde iletişim kurar |
P.7.3) Proje yönetimi süreçlerini anlar ve uygular |
P.7.4) Grup içindeki farklı yetenekleri tanır ve bu yetenekleri etkili bir şekilde yönlendirir |
P.7.5) Çeşitli görüşleri dikkate alır ve uzlaşma becerilerini kullanır |
|
P8) Kariyer Yönetimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Konularında Farkındalığa Sahiptir
P.8.1) Kişisel ve mesleki hedefler belirler ve bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirir |
P.8.2) Kendini sürekli olarak geliştirme fırsatlarını araştırır ve bu fırsatları değerlendirir |
P.8.3) Mesleki ağlar oluşturur ve bu ağları etkin bir şekilde kullanır |
P.8.4) Değişen endüstri ihtiyaçlarına uyum sağlamak için sürekli olarak kendisini günceller |
P.8.5) Kariyer planlama süreçlerini yönetir ve günceller |
|
P9) Alanı ile İlgili verilerin Toplanması, Uygulanması ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel ve Etik Değerlere Sahiptir
P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır |
P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder |
P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir |
P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar |
P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular |
|
P10) Bir Yabancı Dili Kullanarak Alanındaki Bilgileri Takip Eder ve Meslektaşları ile iletişim Kurar
P.10.1) İngilizce veya başka bir yabancı dilde teknik metinleri okur ve anlar |
P.10.2) Yabancı dilde etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar |
P.10.3) Uluslararası konferanslarda ve etkinliklerde etkili bir şekilde iletişim kurar |
P.10.4) Yabancı dilde meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve projelerde etkin bir şekilde katkı sağlar |
P.10.5) Farklı kültürlere ve dil gruplarına saygı gösterir ve kültürel farklılıkları anlar |
|
P11) Mekatronik ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar ve Uygular
P.11.1) Mekatronik alanındaki temel kavramları açıklar ve tanımlar |
P.11.2) Sensörler, aktüatörler, kontrol sistemleri gibi mekatronik bileşenleri belirler ve açıklar |
P.11.3) Temel mekatronik prensiplerini uygulayarak basit sistemler tasarlar ve simüle eder |
P.11.4) Mekatronik sistemlerin çalışma prensiplerini analiz eder ve uygulamalı projelerde kullanır |
P.11.5) Mekatronik projelerde kullanılan yazılım ve donanım bileşenlerini tanımlar |
P.11.6) Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır |
P.11.7) Mekatronik projelerde problem çözme tekniklerini kullanır |
P.11.8) Mekatronik sistemlerin entegrasyonunu yapar ve test eder |
P.11.9) Mekatronik alanındaki güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip eder |
P.11.10) Mekatronik Sistemleri ölçümleri için kullanılan ölçü aletlerini kullanabilir |
P.11.11) Mekatronik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
P12) Otomasyon Sistem Elemanlarını Tanımlar ve Programlar
P.12.1) Otomasyon sistemlerinde kullanılan sensör, aktüatör ve kontrol elemanlarını belirler |
P.12.2) Programlanabilir mantık denetleyicilerini (PLC) programlar ve otomasyon sistemlerinde kullanır |
P.12.3) Otomasyon sistemlerinin çalışma prensiplerini anlar ve uygular |
P.12.4) Otomasyon sistemlerinde hata ayıklama ve sorun giderme becerilerini geliştirir |
P.12.5) Endüstriyel otomasyon yazılımlarını kullanarak sistem tasarımı yapar |
P.12.6) Otomasyon sistemlerinde veri toplama ve analiz işlemlerini gerçekleştirir |
P.12.7) Otomasyon sistemlerinde kullanılan haberleşme protokollerini anlar ve uygular |
P.12.8) Otomasyon sistemleri ile ilgili yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip eder |
P.12.9) Elektrik motorlarını bilir, motor seçimi yapabilir |
P.12.10) Endüstriyel problemlere yönelik otomasyon ve kumanda teknikleri geliştirebilir |
P.12.11) Otomasyon sistemlerinde kullanılacak sayısal tasarımları yapabilir |
|
P13) Makine Elemanlarını Tanır, Matematiksel Hesaplamaları Yapar ve Mekanik Sistemleri Tasarlar
P.13.1) Makine elemanlarını tanımlar ve kullanım alanlarını belirler |
P.13.2) Makine elemanlarının dayanıklılığını hesaplar ve malzeme seçimi yapar |
P.13.3) Mekanik sistemlerin hareket analizlerini yapar ve tasarımını gerçekleştirir |
P.13.4) Mekanik sistemlerde kullanılan bağlantı elemanlarını tanımlar ve uygular |
P.13.5) Mekanik sistemlerin montaj ve demontaj işlemlerini yapar |
P.13.6) Mekanik sistemlerin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirir |
P.13.7) Mekanik sistemlerin bilgisayar destekli tasarım (CAD) programlarını kullanır |
P.13.8) Mekanik sistemlerin üretim ve imalat süreçlerini anlar ve uygular |
P.13.9) Mekanik sistemlerin enerji verimliliğini hesaplar ve iyileştirir |
|
P14) Hidrolik ve Pnömatik Sistem Elemanlarını Açıklar ve Sistemi Tasarlar
P.14.1) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin bileşenlerini tanımlar ve görevlerini açıklar |
P.14.2) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin çalışma prensiplerini anlar ve uygular |
P.14.3) Hidrolik ve pnömatik sistemlerin güç ve basınç hesaplarını yapar |
P.14.4) Hidrolik ve pnömatik eyleyici ve kontrol bileşenlerinin devre tasarımını yapabilir |
P.14.5) Hidrolik ve pnömatik devre şemalarını okur ve yorumlar |
P.14.6) Hidrolik ve pnömatik sistemlerde kullanılan valfler ve pompa çeşitlerini tanımlar |
P.14.7) Hidrolik ve pnömatik sistemlerle ilgili güncel teknolojileri ve yenilikleri takip eder |
|
P15) Bireyin Genel Kültürüne Katkı Sağlayan Alan Dışı En Az İki Farklı Ders Arasında Bağlantı Kurarak İfade Edebilme
P.15.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme |
P.15.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme |
P.15.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme |
P.15.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme |
P.15.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme |
P.15.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
P16) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır
P.16.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme |
P.16.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
P.16.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme |
P.16.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
P.16.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme |
P.16.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme |
|
P17) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
P.17.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme |
P.17.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme |
P.17.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
P.17.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme |
P.17.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
P.17.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P18) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak
P.18.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
P.18.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
P.18.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
P.18.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme |
P.18.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
P.18.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P19) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.19.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
P.19.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.19.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
P.19.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
P.19.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
P.19.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P20) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır
P.20.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
P.20.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
P.20.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
P.20.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
P.20.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
P.20.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
P.20.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
P.20.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P21) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
P.21.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
P.21.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme |
P.21.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme |
P.21.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme |
P.21.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme |
P.21.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme |
|