Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dört beceri (yazma, konuşma, dinleme ve okuma) üzerine temel seviyede çalışmalar, kelime bilgisi, cümle kurma ve dilbilgisi konuları.
Dersin Amacı
Öğrencilere İngilizce dilini kullanarak kendini tanıtabilme ve anlatabilme, söylenileni anlayabilme ve paragraf yazabilme yeteneklerini temel düzeyde kazandırma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Bir Yabancı Dili Kullanarak Alanındaki Bilgileri Takip Eder ve Meslektaşları ile iletişim Kurar | 5 |
| P16 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İngilizce veya başka bir yabancı dilde teknik metinleri okur ve anlar | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Yabancı dilde etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Uluslararası konferanslarda ve etkinliklerde etkili bir şekilde iletişim kurar | P.10.3 | 1 |
| Ö4 | Yabancı dilde meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve projelerde etkin bir şekilde katkı sağlar | P.10.4 | 1 |
| Ö5 | Farklı kültürlere ve dil gruplarına saygı gösterir ve kültürel farklılıkları anlar | P.10.5 | 1 |
| Ö6 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.16.1 | 1 |
| Ö7 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | P.16.2 | 1 |
| Ö8 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme | P.16.3 | 1 |
| Ö9 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | P.16.4 | 1 |
| Ö10 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme | P.16.5 | 1 |
| Ö11 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme | P.16.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanımı Ders içeriği hakkında konuşma ve öğrencileri ders materyalleri hakkında bilgilendirme Ünite 1 All about you! Yardım almak için kullanılan ifadeler İkili çalışmalarda kullanılan ifadeler |
| 2 | Ünite 1 All about you! Hello ve good-bye deme Kendini tanıtma Adını söyleme, sorma ve heceleme be fiilini ı/we/you özneleriyle kullanma E-posta, telefon numarası vs. sorma ve söyleme Başvuru formu doldurma |
| 3 | Ünite 1 All about you! 1D Ünite 2 In class 2A How about you kullanarak soru sorma thanks or thank you ifadelerini kullanma İnsanların nerede olduğunu sorma ve söyleme be fiilini he/she/they özneleriyle kullanma a/an kullanımı |
| 4 | Ünite 2 In class 2B/2C this/these kullanarak nesneler hakkında soru sorma Sınıftaki nesnelerin nerede olduğunu sorma s ve ss kullanarak nesnelerin kime ait olduğunu söyleme |
| 5 | Ünite 2 In class 2D Ünite 3 Favorite people 3A/3B Sınıfta yardım isteme I'm sorry ve thanks ifadelerine karşılık verme my/you/his/her/our/their kullanarak ünlüler hakkında konuşma İnsanların kişiliklerini betimleme yes/no soruları? sorma |
| 6 | Ünite 3 Favorite people 3C/3D Ünite 4 Everyday life 4A Aile üyelerinin yaşlarını söyleme Aile üyeleri hakkında bilgi soruları sorma Bir konuşmada ilgilendiğini gösterme really ifadesini kullanarak ilgi ve şaşkınlık belirtme Simple present kullanımı |
| 7 | Ünite 4 Everyday life 4B/4C/4D Samimi olmak için sorulara sadece yes/no ile cevap vermemek Vakit kazanmak için Well ifadesi kullanma Amerikan alışkanlıkları hakkında bir makale okuma Sınıf websitesi için bir sınıf arkadaşı hakkında yazma |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ünite 5 Free time 5A/5B/5C Boş zaman hakkında konuşma Simple Present bilgi soruları sorma Birşeyleri ne sıklıkla yaptığını belirtme Sevdiği TV Showları hakkında konuşma Çok doğrudan olmamak ya da net olmak için soruları iki türlü sorma |
| 10 | Ünite 5 Free time 5D Ünite 6 Neighborhoods 6A/6B Teknoloji bağımlıları hakkında bir makale okuma ?and/but? kullanarak bir arkadaşa öğüt veren bir e-posta yazmak there is/there are kullanarak bir ortamda ne olduğunu söyleme Mekanları betimleme |
| 11 | Ünite 6 Neighborhoods 6C/6D Ünite 7 Out and about 7A Ortak özellikleri göstermek için me too ya da me neither ifadelerini kullanma Aynı fikirde olduğunu göstermek için right ya da I know ifadelerini kullanma |
| 12 | Ünite 7 Out and about 7B/7C/7D Spor ve egzersiz hakkında konuşma Present Continuous kullanarak şimdiki zaman aktiviteleri hakkında konuşma Sorular sorarak bir konuşmanın devam etmesini sağlama Oyun ve egzersiz etkinliği hakkında bir makale okuma |
| 13 | Ünite 8 Shopping 8A/8B/8C/8D Kıyafetler hakkında konuşma like to/want to/need to/have to do kullanımı Aksesuarlar hakkında konuşma how much...., this/that/these/those kullanarak fiyat öğrenme Uh, Let's see vs. kullanarak düşünmek |
| 14 | Ünitelerin gözden geçirilmesi |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gramer Çıktıları |
| Speak Out Elementary çalışma kitabı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 62 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P16 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | İngilizce veya başka bir yabancı dilde teknik metinleri okur ve anlar | 5 | - |
| Ö2 | Yabancı dilde etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar | 5 | - |
| Ö3 | Uluslararası konferanslarda ve etkinliklerde etkili bir şekilde iletişim kurar | 5 | - |
| Ö4 | Yabancı dilde meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve projelerde etkin bir şekilde katkı sağlar | 5 | - |
| Ö5 | Farklı kültürlere ve dil gruplarına saygı gösterir ve kültürel farklılıkları anlar | 5 | - |
| Ö6 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | - | 5 |
| Ö7 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | - | 5 |
| Ö8 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme | - | 5 |
| Ö9 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | - | 5 |
| Ö10 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme | - | 5 |
| Ö11 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme | - | 5 |
