Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99201002 | Girişimcilik ve İnovasyon | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
| P6 | Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder | 3 |
| P8 | Kariyer Yönetimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Konularında Farkındalığa Sahiptir | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır | P.3.2 | 1 |
| Ö2 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | P.3.3 | 1 |
| Ö3 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar | P.6.7 | 5 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerden gelen ekip üyeleriyle etkin bir şekilde iletişim kurar | P.7.2 | 5 |
| Ö5 | Kişisel ve mesleki hedefler belirler ve bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirir | P.8.1 | 1,5 |
| Ö6 | Kariyer planlama süreçlerini yönetir ve günceller | P.8.5 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel girişimcilik kavramlarına giriş |
| 2 | Birey olarak girişimci |
| 3 | Girişimcilik süreci |
| 4 | İş planı geliştirme |
| 5 | Yenilikçilik ve fırsat |
| 6 | Girişimcilik için kaynaklar |
| 7 | Çevre Analizi |
| 8 | Pazarlama Araştırması |
| 9 | Finansal Hazırlık |
| 10 | Şirket hedeflerini geliştirme |
| 11 | Şirket içi girişimcilik |
| 12 | Yeni kurulmuş olan işletme için stratejik yönetim |
| 13 | Sunumlar |
| 14 | Sunumlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Norman M Scarborough, Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri, Pearson ve Nobel, 7. basımdan çeviri, Temmuz 2014 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 91 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - |
| Ö3 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar | - | - | - | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerden gelen ekip üyeleriyle etkin bir şekilde iletişim kurar | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Kişisel ve mesleki hedefler belirler ve bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirir | - | - | - | 4 |
| Ö6 | Kariyer planlama süreçlerini yönetir ve günceller | - | - | - | 4 |
