Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99200002 | Matematik II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | T-207 | [email protected] | 7916 |
Dersin İçeriği
2.derece denklem ve eşitsizlikler, Fonksiyonlar, logaritma, Limit, süreklilik, türev ve uygulamaları uygulamaları
Dersin Amacı
Matematiği alan faaliyetlerinde kullanırken, gereken araçları, teknikleri ve konuları açıklamak, uygulamasını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 5 |
| P5 | Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.6 | 1 |
| Ö2 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.5.1 | 1 |
| Ö3 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | P.15.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | 2. dereceden denklem ve eşitsizlikler |
| 2 | Fonksiyonlar |
| 3 | Parçalı Fonksiyonlar |
| 4 | Fonksiyonların Tersi |
| 5 | Fonksiyonlar soru çözümü |
| 6 | Lİmit |
| 7 | Limit Uygulamaları |
| 8 | Türev uygulamaları |
| 9 | Türev alma kuralları |
| 10 | Türev kavramı, sağdan ve soldan türevler |
| 11 | Türev alma kuralları, L'Hospital kuralı |
| 12 | L'Hospital |
| 13 | Birinci ve ikinci türevin geometrik yorumu, ekstremum değerler |
| 14 | Türev genel soru çözümü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Thomas Kalkülüs, George B. Thomas , Maurice D. Weir , Joel R. Hass, Matematik Cilt 1 / Calculus Early Transcendentals,Dennis G. Zill, Warren S. Wright |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 119 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P15 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | 3 | - | - |
| Ö2 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 3 | - |
| Ö3 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | - | - | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | - | - | 4 |
