Mekatronik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03741120 | Blok Zincir Teknolojileri | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ | T-202 | [email protected] | 7990 | Perşembe 10:00 |
Dersin İçeriği
Blokzincirine giriş, dağıtık sistem yapıları, akıllı sözleşme sistemleri, dijital para ve dijital ekonomi kavramları, Python ile programlama, blokzinciri temelleri, kriptopara birimleri için blokzincirleri, blokzinciri platformları, diğer blokzinciri uygulamaları ve kriptopara piyasaları.
Dersin Amacı
Blockchain ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki etkilerinin öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
P4 | Mesleği ile İlgili Bilişim Teknolojilerini (Yazılım, Program, Animasyon Vb.) Etkin Kullanır | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır | P.3.2 | 1 |
Ö2 | Yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretir ve bu çözümleri uygular | P.3.5 | 1 |
Ö3 | Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır | P.4.1 | 1 |
Ö4 | Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır | P.4.2 | 1 |
Ö5 | Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir | P.4.8 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Blok zincir'e giriş |
2 | Blok zincir odaklı uygulamalar |
3 | Digital Paralar ve diğer uygulamalar |
4 | Bitcoin madenciliği ve oyun teorisi |
5 | Dijital Para |
6 | Kriptografi ve Hashing |
7 | Blokzincir'in Temelleri |
8 | Kriptoparalar için Blokzincir |
9 | Güven ve takas sistemi geliştirme |
10 | Blokzincir Platformları |
11 | Diğer Blokzincir Uygulamaları |
12 | Blokzincir Limitasyonları |
13 | Kriptopara Piyasaları |
14 | Blok zincir'de güvenlik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Tiana Laurence, Blockchain For Dummies, Wiley. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Endüstriyel trendleri takip eder ve bunları uygulamalarında kullanır | 3 | - |
Ö2 | Yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretir ve bu çözümleri uygular | 3 | - |
Ö3 | Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır | - | 3 |
Ö4 | Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır | - | 4 |
Ö5 | Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir | - | 3 |