Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03741118 | Temel İmalat İşlemleri | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞAKALAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞAKALAK | T-209 | [email protected] | 7863 | Salı 14.00-16.00 |
Dersin İçeriği
Talaşlı imalatın önemi ve gerekliliği / Talaşlı imalat yöntemlerinin sistematiği / Talaş kaldırma fatörlerinin incelenmesi / Takım malzemeleri ve takım geomerileri / Talaşlı imalat yöntemleri.
Dersin Amacı
Temel alan bilgilerini kullanarak, talaşlı imalat teknolojisinin teorik bilimsel esaslarını öğrenme, malzemelere uygulanabilecek talaşlı şekil verme yöntemi hakkında karar verebilme üretim yöntemlerini irdeleyebilme kabiliyetini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 3 |
| P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
| P13 | Makine Elemanlarını Tanır, Matematiksel Hesaplamaları Yapar ve Mekanik Sistemleri Tasarlar | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Endüstride kullanılan mekatronik sistemlerin ve robotların tasarımı, kurulumu ve bakımı konularında güncel teknolojilere hakimdir. | P.1.4 | 1 |
| Ö3 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | P.3.3 | 1 |
| Ö4 | Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır | P.3.4 | 1 |
| Ö5 | Mekanik sistemlerin montaj ve demontaj işlemlerini yapar | P.13.5 | 1 |
| Ö6 | Mekanik sistemlerin üretim ve imalat süreçlerini anlar ve uygular | P.13.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Talaşlı imalat teknolojisinin önemi ve gerekliliği, diğer yöntemlerle karşılaştırılması, metalurji sektöründeki yeri. |
| 2 | İşleme kalitesi ve etkileyen faktörler, boyut, geometri ve yüzey kalitesi. |
| 3 | Talaşlı imalatın sistematiği, talaşlı işleme mekaniği, talaş tipleri ve oluşum koşulları. |
| 4 | Talaş kaldırma faktörleri, aşınma ve takım ömrü. |
| 5 | Takım malzemeleri, kesme sıvıları. |
| 6 | Tornalama işlemi, takım geometrisi, talaşlı işlem faktörleri. |
| 7 | Tornalama yöntemleri ve tezgâh tipleri. |
| 8 | Tornalama yöntemleri ve tezgâh tipleri. |
| 9 | Planyalama ve vargelleme işlemleri, takım geometrileri ve işlem faktörleri. |
| 10 | Delik delme işlemleri, takım geometrisi ve işlem faktörleri. |
| 11 | Broşlama işlemi ve özellikleri, takım geometrisi. |
| 12 | Taşlama işlemleri, talaşlı işlem faktörleri. |
| 13 | İnce talaş kaldırma yöntemleri, honlama ve lepleme işlemleri. |
| 14 | İnce talaş kaldırma yöntemleri, honlama ve lepleme işlemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri, Cemal ÇAKIR, Dora yayıncılık, İstanbul, 2010. |
| Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları, AKKURT M., İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 153 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | 3 | - | - |
| Ö2 | Endüstride kullanılan mekatronik sistemlerin ve robotların tasarımı, kurulumu ve bakımı konularında güncel teknolojilere hakimdir. | 3 | - | - |
| Ö3 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | - | 2 | - |
| Ö4 | Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır | - | 3 | - |
| Ö5 | Mekanik sistemlerin montaj ve demontaj işlemlerini yapar | - | - | 3 |
| Ö6 | Mekanik sistemlerin üretim ve imalat süreçlerini anlar ve uygular | - | - | 4 |
