Mekatronik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03741116 | İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Yasin USLUGİL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Isıtma, Soğutma, İklimlendirme temel kavramları, Isı Transferi temelleri, Isı Yalıtımının Önemi, Yapı bileşenlerinden iletim ve taşınım yolu ile olan ısı kaybı, TS825 Binalarda Isı Yalıtım Kuralları, Bir proje üzerinde TS825 Yalıtım Hesapları, Binanın Isı Kaybı Hesabı, Bir odanın ısı kaybının belirlenmesi ve radyatör seçimi, Soğutma çeşitleri, Temel buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, Yaş termometre, kuru termometre, bağıl nem, özgül nem, özgül hacim kavramları, soğutma sistemi bileşenleri ve çalışma prensibi, soğutma sisteminin temel ve yardımcı elemanlarının yerleşimi
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, İklimlendirme ve Soğutma Teknolojilerinin temel ilkelerinin öğretilmesi , kavramların ve temel bağıntıların sayısal uygulamalarla desteklenerek hesap yapma yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 2 |
P2 | İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 3 |
P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | P.3.3 | 1 |
Ö4 | Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır | P.3.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Isıtma, Soğutma, İklimlendirme temel kavramları, Kuru Termometre Sıcaklığı, Yaş Termometre Sıcaklığı, Çiy Noktası Sıcaklığı, Mutlak Nem, Bağıl Nem |
2 | Isı Transferi temelleri, Isı Yalıtımının Önemi |
3 | Yapı bileşenlerinden iletim ve taşınım yolu ile olan ısı kaybı |
4 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Kuralları |
5 | Bir proje üzerinde TS825 Yalıtım Hesapları |
6 | Binanın Isı Kaybı Hesabı |
7 | Isıtma sistemleri ve radyatör seçimi |
8 | Bir odanın ısı kaybının belirlenmesi ve radyatör seçimi |
9 | Soğutma çeşitleri, Temel buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları |
10 | Bir odanın ısı kaybının belirlenmesi ve radyatör seçimi |
11 | Soğutma çeşitleri, Temel buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları |
12 | Soğutma Çevrimi, Temel Bileşenler ve Çalışma Prensibi |
13 | Soğutma sisteminin temel ve yardımcı elemanlarının yerleşimi |
14 | Isı yalıtımı ve enerji tasarrufu uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | HEATING, COOLING, LIGHTING 2E: Design Methods for Architects Norbert Lechner 2000 9780471241430 |
THE BUILDING ENVIRONMENT: Active and Passive Control Systems Vaughn Bradshaw 2006 9780471689652 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | 3 | - | - |
Ö2 | Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir | - | 2 | - |
Ö3 | Endüstriyel standartlar ve yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | 3 |
Ö4 | Endüstriyel projelerde ve staj deneyimlerinde güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanır | - | - | 3 |