Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03741112 | Yenilenebilir Enerji Sistemleri | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞAKALAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞAKALAK | T-202 | [email protected] | 7863 | Salı 14.00-16.00 |
Dersin İçeriği
Enerji kaynaklarının çevre ve iklim üzerindeki etkileri, yenilenebilir ve yenilenebilir olmayan enerji kaynaklarının karşılaştırılması. Yenilenebilir enerji kaynakları ve teknolojilerinin incelenmesi. Yenilenebilir enerji kaynaklarının Dünyada ve Türkiye'deki potansiyelleri ve mevcut uygulamaları.
Dersin Amacı
Tükenebilir ve çevreyi kirleten enerji kaynaklarına alternatif olabilecek yenilenebilir enerji kaynaklarını tanıtmak, bu kaynaklardan elektrik enerjisi elde etme yöntemlerini açıklamak ve kullanım alanları hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 1 |
| P2 | İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 2 |
| P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
| P9 | Alanı ile İlgili verilerin Toplanması, Uygulanması ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel ve Etik Değerlere Sahiptir | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir | P.2.2 | 1 |
| Ö2 | Risk analizi yapar ve uygun güvenlik önlemleri belirler | P.5.4 | 7 |
| Ö3 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır | P.9.1 | 1,7 |
| Ö4 | Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular | P.9.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Enerji ve Çevre, İklim Değişikliği, Enerji Verimliliği |
| 2 | Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji |
| 3 | Fosil Yakıtlar ve Nükleer Enerji |
| 4 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Önemi, Özellikleri, Küresel ve Ulusal Durumu |
| 5 | Güneş Enerjisi |
| 6 | Güneş Enerjisi |
| 7 | Hidroelektrik Enerji |
| 8 | Rüzgar Enerjisi |
| 9 | Rüzgar Enerjisi |
| 10 | Jeotermal Enerji |
| 11 | Biyokütle ve Biyoyakıtlar |
| 12 | Dalga ve Gelgit Enerjisi |
| 13 | Hidrojen Enerjisi |
| 14 | Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Karşılaştırılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Birsen Yayınevi |
| Boyle, G., 2012. Renewable Energy, 3rd Ed. Oxford University Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 30 (%) |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü: | 149 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir | 3 | - | - |
| Ö2 | Risk analizi yapar ve uygun güvenlik önlemleri belirler | - | 3 | - |
| Ö3 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır | - | - | 3 |
| Ö4 | Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular | - | - | 4 |
