Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03731112 | Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Yasin BÜYÜKER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Seçilen bir program yardımıyla örnek analog ve dijital devrelerin oluşturulması (çizim), çalıştırılması (simülasyon), analiz edilmesi (test ve ölçüm), devre bileşenlerinin maliyet analizinin oluşturulması, devrenin ölçekli ve katmanlı olarak basılabilmesi.
Dersin Amacı
Elektronik devre tasarımı ile ilgili paket programların, yazılımların genel yapısını kavrayabilme, programı etkin bir şekilde kullanarak çizim ve tasarım yapabilme, paket program kullanarak devre analizi ve devre bileşenlerinin hesaplarını yapabilme ve test etme becerisinin kazandırılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 3 |
| P2 | İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 1 |
| P4 | Mesleği ile İlgili Bilişim Teknolojilerini (Yazılım, Program, Animasyon Vb.) Etkin Kullanır | 3 |
| P11 | Mekatronik ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar ve Uygular | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | P.1.3 | 1,4 |
| Ö3 | İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular | P.2.1 | 4 |
| Ö4 | Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır | P.4.1 | 1,7 |
| Ö5 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.5.1 | 4 |
| Ö6 | Mekatronik projelerde kullanılan yazılım ve donanım bileşenlerini tanımlar | P.11.5 | 1,7 |
| Ö7 | Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır | P.11.6 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş |
| 2 | Uygulama Programının Tanıtımı |
| 3 | Çizim, Malzeme ve Test-Ölçüm Araç Çubukları |
| 4 | Kütüphaneden Devre Elemanlarının Çağrılması |
| 5 | Analog Devre Sembolleri ve Devre Tasarımı |
| 6 | Dijital Devre Sembolleri ve Devre Tasarımı |
| 7 | Ölçü Aletlerinin Kullanımı (Analog / Sayısal) |
| 8 | Devre Elemanlarının Özelliklerinin Değiştirilmesi ve Uygulamalar |
| 9 | Simülasyon ve Analiz |
| 10 | Mikrodenetleyicili Devre Tasarlama ve Program Yüklenmesi, Simülasyon Yapılması |
| 11 | Baskı Devre Çizim Yöntemleri ve Baskı Devre Çizim Programının Tanıtılması |
| 12 | Baskı Devre Çizimi ve Devrenin Düzenlenmesi |
| 13 | Kütüphanede Olmayan Elemanlar için Kılıf Oluşturulması |
| 14 | Programdan Çıktıların Alınması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Proteus, ISIS & ARES V.7 Hikmet Şahin |
| Mikroelektronik Devreler, Adel S. Sedra – Kenneth C. Smith |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 30 (%) |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 20 | 20 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 149 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | 3 | - | - | - | - |
| Ö3 | İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular | - | 2 | - | - | - |
| Ö4 | Bilişim teknolojilerini mekatronik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanır | - | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Mekatronik projelerde kullanılan yazılım ve donanım bileşenlerini tanımlar | - | - | - | - | 5 |
| Ö7 | Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır | - | - | - | - | 5 |
