Mekatronik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03730101 | Mikrodenetleyiciler | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | . |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | . |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ | T-202 | [email protected] | 7990 | Perşembe 14:00-16:00 |
Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mikro denetleyicilerin tanımı, türleri, işe uygun denetleyici seçimi, kapasiteleri, algoritma ve akış çizelgesi hazırlama, C dilinde program yazma ve denetleyiciye yükleme, bazı temel denetleyici devrelerini kurma ve çalıştırma.
Dersin Amacı
Endüstride ve diğer alanlarda kullanılan mikro denetleyiciler hakkında temel bilgi vermek ve mikrodenetleyici devreler kurabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 4 |
P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
P5 | Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir | 4 |
P6 | Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder | 4 |
P7 | Alanı ile İlgili Uygulamalarda Karşılaşılan ve Öngörülemeyen Karmaşık Sorunları Çözmek için Ekip Üyesi Olarak Sorumluluk Alır | 3 |
P8 | Kariyer Yönetimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Konularında Farkındalığa Sahiptir | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | P.1.3 | 1 |
Ö2 | İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir | P.2.4 | 1,4 |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.5.1 | 1,4 |
Ö4 | Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır | P.6.1 | 1,4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici genel özellikleri |
2 | PIC donanım özellikleri |
3 | Mikrodenetleyicilerin iç yapısı |
4 | Algoritma ve akış diyagramı tasarımı |
5 | Veri transfer ve karar verme işlemleri |
6 | Döngüler |
7 | Fonksiyonlar |
8 | Zaman geciktirme ve alt programlar |
9 | Bit kaydırma ve mantıksal işlem komutları |
10 | Buton, LED, 7 segment display, motor uygulamaları |
11 | Kesmeler |
12 | Donanım sayıcıları/zamanlayıcıları |
13 | Analog dijital çevirici uygulamaları |
14 | Çeşitli mikrodenetleyici uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | CCS C ile PIC Programlama, Serdar Çiçek, Altaş Yayıncılık, 2016 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 182 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | 5 | - | - | - |
Ö2 | İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir | - | 4 | - | - |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | - | - | - |
Ö4 | Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır | - | - | - | 3 |