Mekatronik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03720103 | Sayısal Elektronik | 1 | Bahar | 2 | 2+0+2 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ | T-202 | [email protected] | 7990 | Perşembe 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Sayı Sistemleri-Kodlar, Boole Cebri ve Lojik Kapılar, Mantıksal Fonksiyonlar ve Sadeleştirme Teknikleri, Kombinasyonel Lojik Devreler, Aritmetik İşlemler-Devreleri, Çok Fonksiyonlu Devreler, Kod Dönüştürücüler-Kodlayıcılar, MUX ve DEMUX Devreleri, Flip-Flop'lar-Data Kaydediciler, Senkron Sayıcı Devreleri, Asenkron Sayıcı Devreleri, Özel Sayıcı Devreleri, Sayıcı Devreleri-Uygulamaları, Kaydırıcı Kaydediciler
Dersin Amacı
Öğrencilere sayısal elektronik devrelerin analizi ve tasarımını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 4 |
P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 3 |
P5 | Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir | 4 |
P6 | Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder | 3 |
P7 | Alanı ile İlgili Uygulamalarda Karşılaşılan ve Öngörülemeyen Karmaşık Sorunları Çözmek için Ekip Üyesi Olarak Sorumluluk Alır | 4 |
P11 | Mekatronik ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar ve Uygular | 4 |
P12 | Otomasyon Sistem Elemanlarını Tanımlar ve Programlar | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | P.1.1 | 1,4 |
Ö2 | Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.6 | 1,4 |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.5.1 | 1,4 |
Ö4 | Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer | P.5.2 | 1,4 |
Ö5 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1,4 |
Ö6 | Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır | P.6.1 | 4 |
Ö7 | Profesyonel bir ortamda etkin bir şekilde iletişim kurar ve iş birliği yapar | P.6.2 | 4 |
Ö8 | Takım içinde liderlik yapar ve iş birliği sağlar | P.7.1 | 4 |
Ö9 | Temel mekatronik prensiplerini uygulayarak basit sistemler tasarlar ve simüle eder | P.11.3 | 1,4 |
Ö10 | Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır | P.11.6 | 1,4 |
Ö11 | Otomasyon sistemlerinde kullanılacak sayısal tasarımları yapabilir | P.12.11 | 1,4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, Sayı Sistemleri, Sayı Sistemlerinin Dönüşümleri ve Kodlar |
2 | Boole Cebri ve Lojik Kapılar |
3 | Boole Fonksiyonları ve Sadeleştirme Teknikleri |
4 | Boole Fonksiyonları ve Sadeleştirme Teknikleri |
5 | Kombinasyonel Lojik Devrelerin Analizi ve Tasarımı |
6 | Kombinasyonel Lojik Devrelerin Analizi ve Tasarımı |
7 | Aritmetik İşlemler ve Devreleri |
8 | Kodlayıcılar, Kod Çözücüler, 7 parçalı gösterge Devreleri |
9 | Çoklayıcılar (MUX), Çoklama Çözücüler (DEMUX) |
10 | Çok Fonksiyonlu Devreler |
11 | Flip-Flop'lar ve Veri Kaydediciler |
12 | Senkron ve Asenkron Sayıcı Devreleri |
13 | Devre Analizi, Tasarımı ve Uygulamaları |
14 | Bellek Birimleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mano, M. M. (2022) Sayısal Tasarım |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 1 | 30 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P7 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin temel prensiplerini anlar. | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Karmaşık mühendislik problemlerini ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö4 | Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö5 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö6 | Teknik raporlar, sunumlar ve diğer iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö7 | Profesyonel bir ortamda etkin bir şekilde iletişim kurar ve iş birliği yapar | - | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Takım içinde liderlik yapar ve iş birliği sağlar | - | - | - | - | 4 | - | - |
Ö9 | Temel mekatronik prensiplerini uygulayarak basit sistemler tasarlar ve simüle eder | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö10 | Mekatronik sistemlerde kullanılan temel elektronik bileşenleri belirler ve kullanır | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö11 | Otomasyon sistemlerinde kullanılacak sayısal tasarımları yapabilir | - | - | - | - | - | - | 4 |