Mekatronik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03720101 | Analog Elektronik | 1 | Bahar | 2 | 2+0+2 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yarı iletken Malzemeler ve Diyot, Bipolar Jonksiyon Transistörler ve Alan Etkili Transistörler; Transistörlerin DC Analizi; Transistörlerin AC Analizi, Tek Katlı Amplifikatörler, Çok Katlı Amplifikatörler; Operasyonel Amplifikatörler
Dersin Amacı
Temel analog elektronik konularının, yarı iletken devre elemanlarının iç yapılarının, çalışma prensiplerinin, özelliklerinin ve uygulamalarının öğrenilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 3 |
P5 | Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir | 3 |
P6 | Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder | 3 |
P11 | Mekatronik ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar ve Uygular | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | P.1.3 | 1,7 |
Ö2 | Mekatronik sistemlerin kullanımıyla ilgili problemleri teşhis etme ve çözme yeteneği geliştirir. | P.1.8 | 1,7 |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.5.1 | 1,7 |
Ö4 | Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır | P.6.3 | 1,7 |
Ö5 | Mekatronik alanındaki temel kavramları açıklar ve tanımlar | P.11.1 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, elektron alışverişi, periyodik tablo, iletken, yalıtkan, yarı iletken kavramları, malzemelere genel bakış |
2 | Yarı iletken malzemeler |
3 | Diyotlar: Çalışma prensibi ve uygulamaları |
4 | Özel Diyotlar: Zener, Schottky, LED vb. |
5 | Diyot devreleri, analizi ve uygulamaları |
6 | Bipolar ve Alan Etkili Transistörler |
7 | BJT transistörler: Çalışma prensibi, BJT devrelerin analizi, fiziksel yapı ve elektriksel özellikler |
8 | BJT DC analizi |
9 | BJT uygulamaları |
10 | BJT AC analizi |
11 | JFET ve MOSFET |
12 | Transistör Uygulamaları |
13 | İşlemsel Yükselteç (OP-AMP) |
14 | İşlemsel Yükselteç (OP-AMP) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi – Robert L. Boylestad , Louis Nashelsky, 2021 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 1 | 20 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P6 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekatronik sistemlerin tasarım ve analizine ilişkin temel bilgilere sahip olur. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Mekatronik sistemlerin kullanımıyla ilgili problemleri teşhis etme ve çözme yeteneği geliştirir. | 4 | - | - | - |
Ö3 | Karmaşık mühendislik problemlerini analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 3 | - | - |
Ö4 | Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır | - | - | 3 | - |
Ö5 | Mekatronik alanındaki temel kavramları açıklar ve tanımlar | - | - | - | 4 |