Mekatronik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03710103 | Algoritma ve Programlama | 1 | Güz | 1 | 2+0+2 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Taha Fatih ATEŞ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar donanımı, bilgisayar kullanarak problem çözme, algoritma türleri, algoritma geliştirme, algoritmadan programlama diline geçme, programlama dilleri ve uygulama.
Dersin Amacı
Temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi vermek, algoritma tasarlayabilmeyi ve programlama dilleri ile uygulama geliştirme kabiliyeti kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile İlgili Temel, Güncel ve Uygulamalı Bilgilere Sahip Olur | 2 |
| P3 | Mesleği için Güncel Gelişmeleri ve Uygulamaları Takip Eder, Etkin Şekilde Kullanır | 2 |
| P4 | Mesleği ile İlgili Bilişim Teknolojilerini (Yazılım, Program, Animasyon Vb.) Etkin Kullanır | 5 |
| P5 | Mesleki Problemleri ve Konuları Bağımsız Olarak Analitik ve Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirme ve Çözüm Önerisini Sunabilme Becerisine Sahiptir | 2 |
| P6 | Bilgi ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı ve Sözlü iletişim Yolu ile Etkin Biçimde Sunabilir, Anlaşılır Biçimde İfade Eder | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu, programlanması ve bakımı konusunda uygulamalı deneyim edinir. | P.1.7 | 1,7 |
| Ö2 | Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır | P.4.2 | 1,7 |
| Ö3 | Mekatronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini bilir | P.4.5 | 1,7 |
| Ö4 | Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilir | P.4.7 | 1,7 |
| Ö5 | Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir | P.4.8 | 1,7 |
| Ö6 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturabilir | P.4.9 | 1,7 |
| Ö7 | Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır | P.6.3 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, ders planı, bilgisayar ve temel kavramlar |
| 2 | Algoritma, algoritmaların sınıflandırılması, yazılım ve programlama kavramları |
| 3 | Algoritma geliştirmek |
| 4 | Satır kod, sayaç yapıları, koşul/karar durumları |
| 5 | Akış diyagramı ve çoklu koşul yapıları |
| 6 | Sözde kod, satır algoritmalardan ve akış diyagramlarından sözde kod oluşturma |
| 7 | Temel algoritma örnekleri, genel uygulamalar |
| 8 | Akış diyagramlarından kodlamaya geçiş, C programlama dili ve özellikleri |
| 9 | Programlamaya giriş, değişkenler |
| 10 | Koşul yapıları |
| 11 | Veri giriş/çıkış işlemleri |
| 12 | Döngüler |
| 13 | Diziler ve uygulamalar |
| 14 | Geliştirme uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Prof. Dr. Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, 2020 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 30 (%) |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu, programlanması ve bakımı konusunda uygulamalı deneyim edinir. | 2 | - | - |
| Ö2 | Programlama dillerini ve yazılım araçlarını mekatronik uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır | - | 5 | - |
| Ö3 | Mekatronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini bilir | - | 5 | - |
| Ö4 | Mikroişlemcide kontrol algoritmaları yazabilir | - | 2 | - |
| Ö5 | Algoritma tasarım ve analiz tekniklerini bilir | - | 5 | - |
| Ö6 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturabilir | - | 5 | - |
| Ö7 | Karmaşık mühendislik kavramlarını basit ve anlaşılır bir şekilde aktarır | - | - | 2 |
