İmalat Yürütme Sistemleri Operatörlüğü
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
İmalat Yürütme Sistemleri Operatörlüğü Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
İmalat Yürütme Sistemleri Operatörlüğü Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 07831112 | Veri Toplama Analizi | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet AKSOY |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN | T-219 | [email protected] | 7409 | Çarşamba 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Verinin tanımlanması, öneminin ortaya konulması, veri toplama sistemleri, verinin ayıklanması ve temizlenmesi, veri depolama yöntemleri, verinin modellenmesi, veri dağılımları, verinin analiz edilmesi ve analiz yöntemleri (zaman serileri, regresyon analizi, makine öğrenmesi yöntemleri vb.) ile verilerden anlamlı yorumlar çıkarılması gibi konular uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Dersin Amacı
Verinin tanımlanması, öneminin ortaya konulması, veri toplama sistemleri, verinin ayıklanması ve temizlenmesi, veri depolama yöntemleri, verinin modellenmesi, veri dağılımları ve verinin analiz edilmesi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 3 |
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır | 5 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
| P9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Veri tiplerini, türlerini ve aralarındaki farkları bilir. | P.1.18 | 1 |
| Ö2 | Veri yapılarını ve organizasyon süreçlerini kavrar. | P.1.19 | 1 |
| Ö3 | Veriyi modelleme ve analiz etme becerisine sahip olur. | P.4.27 | 1,3 |
| Ö4 | Veri analizi için uygun teknolojik ve istatistiksel yaklaşımları seçebilir. | P.4.28 | 1 |
| Ö5 | Analiz sonuçlarını yorumlayarak karar süreçleri ile ilişkilendirir. | P.7.6 | 1 |
| Ö6 | Verinin toplanması, ayıklanması, temizlenmesi ve dönüştürülmesi süreçlerini açıklar. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Veri toplama ve analizi temel kavramlar |
| 2 | Veri toplama yöntemleri ve yaklaşımları |
| 3 | Veri yapıları, türleri ve organizasyonu |
| 4 | Veri tipleri arası dönüşüm yöntemleri |
| 5 | Veri seti oluşturma |
| 6 | Verinin ayıklanması, temizlenmesi |
| 7 | Veri depolama yöntemleri ve veri yönetimi |
| 8 | Veri analizinde istatistiksel yöntemler |
| 9 | Veri madenciliği ve makine öğrenmesi algoritma yaklaşımları ile veri analizi ve analiz yöntemleri |
| 10 | Veri seti oluşturma örnek uygulama |
| 11 | En çok bilgiyi verecek en az verinin (kaliteli veri) veri kümesinden çıkarılması (veri seçimi - uygulama) |
| 12 | Veriler için uygun karar destek modellerinin araştırılması |
| 13 | Verinin otonom sistemler için modellenmesi ve yorumlanması |
| 14 | Verinin elde edilmesi ve kullanılmasında etik kurallar ve sorumluluklar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches – John W. Creswell |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 15 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Veri tiplerini, türlerini ve aralarındaki farkları bilir. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Veri yapılarını ve organizasyon süreçlerini kavrar. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Veriyi modelleme ve analiz etme becerisine sahip olur. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Veri analizi için uygun teknolojik ve istatistiksel yaklaşımları seçebilir. | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Analiz sonuçlarını yorumlayarak karar süreçleri ile ilişkilendirir. | - | - | 4 | - |
| Ö6 | Verinin toplanması, ayıklanması, temizlenmesi ve dönüştürülmesi süreçlerini açıklar. | - | - | - | 5 |
