İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
İmalat Yürütme Sistemleri Operatörlüğü Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
07831112 Veri Toplama Analizi 2 Güz 3 2+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Mehmet AKSOY
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN T-219 [email protected] 7409 Çarşamba
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Verinin tanımlanması, öneminin ortaya konulması, veri toplama sistemleri, verinin ayıklanması ve temizlenmesi, veri depolama yöntemleri, verinin modellenmesi, veri dağılımları, verinin analiz edilmesi ve analiz yöntemleri (zaman serileri, regresyon analizi, makine öğrenmesi yöntemleri vb.) ile verilerden anlamlı yorumlar çıkarılması gibi konular uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Dersin Amacı
Verinin tanımlanması, öneminin ortaya konulması, veri toplama sistemleri, verinin ayıklanması ve temizlenmesi, veri depolama yöntemleri, verinin modellenmesi, veri dağılımları ve verinin analiz edilmesi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur 3
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır 5
P7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
P9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Veri tiplerini, türlerini ve aralarındaki farkları bilir. P.1.18 1
Ö2 Veri yapılarını ve organizasyon süreçlerini kavrar. P.1.19 1
Ö3 Veriyi modelleme ve analiz etme becerisine sahip olur. P.4.27 1,3
Ö4 Veri analizi için uygun teknolojik ve istatistiksel yaklaşımları seçebilir. P.4.28 1
Ö5 Analiz sonuçlarını yorumlayarak karar süreçleri ile ilişkilendirir. P.7.6 1
Ö6 Verinin toplanması, ayıklanması, temizlenmesi ve dönüştürülmesi süreçlerini açıklar. P.9.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Veri toplama ve analizi temel kavramlar
2 Veri toplama yöntemleri ve yaklaşımları
3 Veri yapıları, türleri ve organizasyonu
4 Veri tipleri arası dönüşüm yöntemleri
5 Veri seti oluşturma
6 Verinin ayıklanması, temizlenmesi
7 Veri depolama yöntemleri ve veri yönetimi
8 Veri analizinde istatistiksel yöntemler
9 Veri madenciliği ve makine öğrenmesi algoritma yaklaşımları ile veri analizi ve analiz yöntemleri
10 Veri seti oluşturma örnek uygulama
11 En çok bilgiyi verecek en az verinin (kaliteli veri) veri kümesinden çıkarılması (veri seçimi - uygulama)
12 Veriler için uygun karar destek modellerinin araştırılması
13 Verinin otonom sistemler için modellenmesi ve yorumlanması
14 Verinin elde edilmesi ve kullanılmasında etik kurallar ve sorumluluklar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches – John W. Creswell
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev 1 15 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P7 P9
Ö1 Veri tiplerini, türlerini ve aralarındaki farkları bilir. 3 - - -
Ö2 Veri yapılarını ve organizasyon süreçlerini kavrar. 4 - - -
Ö3 Veriyi modelleme ve analiz etme becerisine sahip olur. - 5 - -
Ö4 Veri analizi için uygun teknolojik ve istatistiksel yaklaşımları seçebilir. - 4 - -
Ö5 Analiz sonuçlarını yorumlayarak karar süreçleri ile ilişkilendirir. - - 4 -
Ö6 Verinin toplanması, ayıklanması, temizlenmesi ve dönüştürülmesi süreçlerini açıklar. - - - 5