P1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
| P.1.1) Programlama temel kavramlarını bilir. |
| P.1.2) Algoritma türlerini bilir ve algoritma oluşturabilir. |
| P.1.3) Akış Diyagramını bilir ve Akış diyagramı ile program oluşturabilir. |
| P.1.4) İmalat yürütme sistemlerinin ne olduğunu anlar. |
| P.1.5) Geleneksel imalat sistemleri ile MES sistemlerinin farkını bilir. |
| P.1.6) İş süreçlerinin tasarlanması ve yönetilmesi becerisine sahip olur. |
| P.1.7) Süreç otomasyonu ile ilgili bilgi sahibi olur. |
| P.1.8) İmalat performans göstergelerini belirleme becerisine sahip olur. |
| P.1.9) İhtiyaca yönelik parça ve ürün tasarımı yapar. |
| P.1.10) Eklemeli imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| P.1.11) Polimer, metal ve kompozit malzemeler için uygun eklemeli imalat yöntemini seçebilir. |
| P.1.12) Bilgisayar temel elemanlarını bilir. |
| P.1.13) Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. |
| P.1.14) Endüstriyel otomasyon sistemlerinin temel prensiplerini açıklar. |
| P.1.15) Temel elektrik kavramlarını tanımlar. |
| P.1.16) Temel elektronik kavramlarını tanımlar. |
| P.1.17) Teknik resim kurallarını, görünüş çıkarma ve ölçülendirme ilkelerini uygular. |
| P.1.18) Veri tiplerini, türlerini ve aralarındaki farkları bilir. |
| P.1.19) Veri yapılarını ve organizasyon süreçlerini kavrar. |
| P.1.20) Sensörlerin, aktüatörlerin ve kontrol sistemlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar. |
| P.1.21) Manyetik, optik, sıcaklık, basınç ve konum algılayıcılarının uygulama alanlarını tanımlar. |
| P.1.22) Bilgisayar destekli imalatın (CAM) temel prensiplerini açıklar. |
| P.1.23) Kamera ve görüntü alma sistemlerini tanır. |
| P.1.24) IoT sistemlerinin mimarisini ve bileşenlerini açıklar. |
|
P2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
| P.2.1) Üretim sürecinde kalite kontrol ve ölçme-değerlendirme adımlarını uygular. |
| P.2.2) Kalite yönetim sisteminin alt yapısını oluşturur. |
| P.2.3) ISO 9001 kalite yönetim standardını yorumlayabilir ve uygulayabilir. |
|
P3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
| P.3.1) Veri tiplerini ve operatörleri bilir. |
| P.3.2) Giriş/Çıkış komutlarını bilir ve kullanabilir. |
| P.3.3) İmalat sistemlerinin kavramsal modelini oluşturabilir. |
| P.3.4) Sayısal kontrollü tezgâhların MES sistemleri ile ilişkisini açıklar. |
| P.3.5) İmalat sisteminin performansını ölçme becerisine sahip olur. |
| P.3.6) Kalite standartlarını uygular. |
| P.3.7) İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular. |
| P.3.8) Kurumsal kalite kültürünü ve sürekli iyileştirme anlayışını benimser. |
| P.3.9) Eklemeli imalatın diğer üretim yöntemlerine göre avantaj ve dezavantajlarını öğrenir ve uygulayabilir. |
| P.3.10) Eklemeli imalat süreç parametrelerini değerlendirerek üretim kalitesini yorumlayabilir. |
| P.3.11) Eklemeli imalat teknolojilerinin endüstriyel uygulama alanlarını tanır ve örneklendirebilir. |
| P.3.12) İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. |
| P.3.13) Basit elektrik ve elektronik devreleri tasarlar ve kurar. |
| P.3.14) Makine sistemlerinde kullanılan temel elektrik ve elektronik elemanları tanır. |
| P.3.15) Yalın üretim ve hizmet yönetimi kavramlarını ve ilkelerini anlar. |
| P.3.16) Uygun MES donanımlarını belirler. |
| P.3.17) Endüstride kullanılan sensör ve aktüatör tiplerini sınıflandırır ve uygun olanı seçer. |
| P.3.18) Pnömatik, hidrolik ve elektrik motoru tabanlı eyleyici sistemleri kurar ve çalıştırır. |
| P.3.19) SCADA programı ile uygulama yapabilir. |
| P.3.20) Görüntü işleme tekniklerinin temel prensiplerini açıklar. |
| P.3.21) Güncel kontrol teknolojilerini ve endüstriyel uygulamaları takip eder. |
|
P4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
| P.4.1) Hata takibi yapabilir ve hata yakalama kodu yazabilir. |
| P.4.2) Dosyalama işlemlerini gerçekleştirebilir. |
| P.4.3) Süreç yazılım robotu tasarlama becerisine sahip olur. |
| P.4.4) Malzeme ve stok hareketlerini gerçek zamanlı izleme becerisine sahip olur. |
| P.4.5) Malzeme ve stok hareketleri ile MES uygulamasını hizalayacak beceriye sahip olur. |
| P.4.6) MES sistemlerinden hangi bilgilerin raporlanacağını bilir. |
| P.4.7) Laboratuvar ortamında bir MES uygulaması gerçekleştirir. |
| P.4.8) Teorik bilgileri uygulamaya dönüştürme becerisine sahip olur. |
| P.4.9) MES uygulamalarında elde edilen verileri analiz ederek sonuç çıkarabilir. |
| P.4.10) Uçtan uca MES projelerinin hazırlanması konusunda beceri sahibi olur. |
| P.4.11) Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve üretim (CAM) araçlarını kullanarak üretim sürecini planlar. |
| P.4.12) Yapay zekâ ve makine öğrenmesi temel kavramlarını bilir. |
| P.4.13) Makine öğrenmesi modelleme süreçlerini bilir. |
| P.4.14) Veri seti ön işleme süreçlerini bilir. |
| P.4.15) Veri tiplerini ve veri tipi dönüşümlerini yapabilir. |
| P.4.16) Problem çözme ve analiz tekniklerini kullanabilir. |
| P.4.17) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. |
| P.4.18) PLC donanımını ve programlama dillerini kullanarak temel otomasyon uygulamaları geliştirir. |
| P.4.19) Ladder, ST, SFC ve CFC dillerinde PLC programları yazar ve uygular. |
| P.4.20) PLC ile sensör, aktüatör ve HMI sistemleri arasındaki bağlantıyı kurar. |
| P.4.21) CAD programlarının çalışma mantığını açıklar ve temel komutları kullanır. |
| P.4.22) 2B çizimleri 3B modellere dönüştürebilir. |
| P.4.23) 3B modelleme işlemlerinde temel düzenleme komutlarını uygular. |
| P.4.24) Montaj tasarımı yapar ve bileşenler arasındaki ilişkileri tanımlar. |
| P.4.25) Yalın teknikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. |
| P.4.26) Zeki imalat kavramını, zeki imalat sistemini ve bu sistemin bileşenlerini bilir. |
| P.4.27) Veriyi modelleme ve analiz etme becerisine sahip olur. |
| P.4.28) Veri analizi için uygun teknolojik ve istatistiksel yaklaşımları seçebilir. |
| P.4.29) 3B modelleri CAM yazılımına aktarır ve işleme stratejilerini belirler. |
| P.4.30) Frezeleme, delme ve kesme işlemleri için uygun takım yollarını oluşturur. |
| P.4.31) CNC tezgâhları için işleme kodlarını (G ve M kodları) üretir ve uygular. |
| P.4.32) Görsel programlama ile SCADA uygulaması geliştirebilir. |
| P.4.33) Kontrol cihazlarını SCADA sistemiyle entegre edebilir. |
| P.4.34) Görüntü filtreleme ve analiz işlemlerini uygular. |
| P.4.35) Görüntü tabanlı kalite kontrol süreçlerinde uygun yazılım ve donanımı kullanır. |
| P.4.36) Bulut tabanlı izleme ve kontrol arayüzü oluşturur. |
| P.4.37) IoT sistemlerinde güvenlik ve veri bütünlüğünü sağlar. |
|
P5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
| P.5.1) Tasarımın üretilebilirliğini değerlendirir ve uygun üretim yöntemini seçer. |
| P.5.2) Yapay zekâ ve makine öğrenmesinin diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar. |
| P.5.3) Yapay zeka ve makine öğrenmesinin kullanım alanlarını bilir. |
| P.5.4) Makine öğrenme model seçimi yapabilir. |
| P.5.5) Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir. |
| P.5.6) Süreç kontrol sistemlerinde hata analizi yapar ve çözümler üretir. |
|
P6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
| P.6.1) 3B model ve montajları mühendislik standartlarına uygun şekilde sunar. |
| P.6.2) Bir yalın üretim projesini planlayabilir ve sunabilir. |
| P.6.3) Görüntü işleme sonuçlarını raporlar ve yorumlar. |
|
P7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
| P.7.1) İmalat ve üretim sistemlerinin temel kavramlarını, bileşenlerini ve tarihsel gelişimini bilir. |
| P.7.2) İmalat sisteminin analiz edilmesi ve tasarlanması becerisine sahip olur. |
| P.7.3) MES sistemlerinde veri akışı ve iletişim süreçlerini analiz edebilir. |
| P.7.4) Üretim problemlerine farklı bakış açılarıyla çözüm geliştirebilir. |
| P.7.5) Güncel teknolojilerle desteklenen imalat sistemlerini tanıyarak güncel sorunlara farklı çözüm önerileri geliştirebilir. |
| P.7.6) Analiz sonuçlarını yorumlayarak karar süreçleri ile ilişkilendirir. |
| P.7.7) İmalat sürecinde takım, kesme parametreleri ve işleme zamanlarını optimize eder. |
| P.7.8) Bilgisayar destekli imalat yazılımlarını kullanarak parça üretimi ve simülasyonunu gerçekleştirir. |
|
|
P8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir |
P9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
| P.9.1) Malzeme ve stok temin, taşıma, depolama ve kullanma politikalarını bilir. |
| P.9.2) MES üzerinden rapor tasarlama ve sunma becerisine sahip olur. |
| P.9.3) MES projelerinin yürütülmesi konusunda deneyim sahibi olur. |
| P.9.4) Tasarım revizyonu ve teknik dokümantasyon çalışmalarını gerçekleştirir. |
| P.9.5) Doğru akım ve alternatif akım motorlarının çalışma prensiplerini açıklar. |
| P.9.6) Verinin toplanması, ayıklanması, temizlenmesi ve dönüştürülmesi süreçlerini açıklar. |
| P.9.7) Sensörlerden elde edilen verileri yorumlayarak kontrol süreçlerinde kullanır. |
|
P10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
| P.10.1) İngilizce veya başka bir yabancı dilde teknik metinleri okur ve anlar. |
| P.10.2) Yabancı dilde etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
| P.10.3) Uluslararası konferanslarda ve etkinliklerde etkili bir şekilde iletişim kurar. |
| P.10.4) Yabancı dilde meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve projelerde etkin bir şekilde katkı sağlar. |
| P.10.5) Farklı kültürlere ve dil gruplarına saygı gösterir ve kültürel farklılıkları anlar. |
|
P11) İmalat operasyonlarını ve süreçlerini tanımlama ve tasarlama becerisine sahiptir.
| P.11.1) Süreçlerin verimliliklerini otomatik olarak izleme becerisine sahip olur. |
| P.11.2) Stok maliyetlerini analiz edebilir ve maliyet optimizasyonu yapabilir. |
| P.11.3) Stok kontrol modellerini üretim planları ile ilişkilendirilebilir. |
| P.11.4) Tedarik zinciri ve stok yönetimi süreçlerini bütüncül olarak değerlendirebilir. |
| P.11.5) Veri toplama ve veri seti oluşturma süreçlerini bilir. |
| P.11.6) Otomasyon sistemlerinde hata ayıklama ve görselleştirme işlemlerini gerçekleştirir. |
| P.11.7) Endüstriyel otomasyon projelerinde modern yazılım ve haberleşme teknolojilerini kullanır. |
| P.11.8) Farklı imalat sistemlerini tanır. |
| P.11.9) Zeki imalat sisteminin çeşitli aşamalarında kullanılan zekileştirilmiş sistemleri tanır. |
| P.11.10) Endüstriyel otomasyon sistemlerinde sensör ve aktüatörleri entegre ederek çözüm geliştirir. |
| P.11.11) OPC Server bağlantısı kurabilir ve veri aktarımını yönetebilir. |
| P.11.12) Sensör verilerini bulut ortamına aktarır ve kaydeder. |
| P.11.13) Açık ve kapalı çevrim kontrol prensiplerini açıklar. |
|
P12) İmalat yürütme sistemlerini anlama, modelleme ve tasarlama becerisine sahiptir.
| P.12.1) MES bileşenlerini ve uygulama gerekçelerini bilir. |
| P.12.2) MES mimarisini doğru bir şekilde kavrayabilir. |
| P.12.3) Kestirimci bakım ile geleneksel bakım arasındaki farkı bilir. |
| P.12.4) Kestirimci bakım sistemi kurabilecek beceriye sahip olur. |
| P.12.5) Üretim ortamında makinalardan otomatik veri toplam ve gerçek zamanlı izleme becerisine sahip olur. |
| P.12.6) Bakım performansını izleme becerisine sahip olur. |
| P.12.7) Performans göstergesi modelleme becerisine sahip olur. |
| P.12.8) Gerçek zamanlı performans izleme becerisine sahip olur. |
| P.12.9) Gerçek zamanlı raporlar oluşturup üretimi izleme becerisine sahip olur. |
| P.12.10) Laboratuvar ortamında bir MES sistemini izleme ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
| P.12.11) MES sistemlerinin canlıya alınması konusunda beceri sahibi olur. |
| P.12.12) Elektrik ve elektronik bileşenler arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
| P.12.13) Değer akış haritalama ve süreç iyileştirme uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
| P.12.14) İsraf türlerini analiz eder ve ortadan kaldırmak için uygun yöntemleri uygular. |
| P.12.15) PID kontrol parametrelerini belirler ve uygular. |
|
P13) İmalat yürütme sistemlerini bütünleştirme, çalıştırma, izleme ve raporlama becerisine sahiptir.
| P.13.1) Bilgisayarların imalat sistemlerinde ne amaçla ve hangi düzeylerde kullanıldığını bilir. |
| P.13.2) Uçtan uca imalat sisteminde veri ve malzeme akışını planlama becerisine sahiptir. |
| P.13.3) Farklı üretim sistemleri için uygun yerleşim ve otomasyon düzeyini belirler. |
| P.13.4) Üretim performans göstergelerini hesaplar ve yorumlar. |
| P.13.5) İşletmelerin imkân ve süreçlerine uygun MES sistemini özelleştirebilir. |
| P.13.6) MES sistemlerinin üretim süreçlerine katkısını değerlendirebilir. |
| P.13.7) MES süreçlerinin otomasyonunu sağlama becerisine sahip olur. |
| P.13.8) Robotik sistemlerin sensör, aktüatör ve yazılım entegrasyonunu gerçekleştirebilir. |
| P.13.9) Üretim sistemlerinde üretilen raporların bütünleştirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. |
| P.13.10) Laboratuvar ortamında MES uygulamalarını değerlendirme becerisine sahip olur. |
| P.13.11) Laboratuvar çalışmalarında iş güvenliği kurallarına uygun şekilde çalışır. |
| P.13.12) MES projelerini stratejik hedeflerle ilişkilendirebilir. |
| P.13.13) Üretim sürecinde kullanılan verileri analiz eder ve sürekli iyileştirme için öneriler geliştirir. |
| P.13.14) Yalın üretim kültürünü benimser ve ekip çalışmasına dayalı sürekli iyileştirmeye katkı sağlar. |
| P.13.15) SCADA uygulamalarında alarm yönetimi ve veri kaydı işlemlerini gerçekleştirebilir. |
| P.13.16) SCADA arayüzlerini tasarlayarak cihaz kontrolünü gerçekleştirebilir. |
| P.13.17) Hatalı ürün tespiti için görsel verileri değerlendirir. |
| P.13.18) IoT ve bulut teknolojilerini entegre ederek üretim süreçlerini optimize eder. |
| P.13.19) Sensör ve aktüatörlerle kontrol döngüsü oluşturur. |
|
P14) MES verilerini toplama, analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
| P.14.1) Üretim metriklerini hesaplayabilir. |
| P.14.2) Ekipman yaşam süresini hesaplayabilme ve tahmin edebilme becerisine sahip olur. |
| P.14.3) İmalat sistemlerinde veri akışı ve süreç ilişkilerini analiz edebilir. |
| P.14.4) Bilgi sistemlerini tasarlama ve uygulama sürecini bütüncül olarak değerlendirebilir. |
| P.14.5) Uygun raporlama araçlarını seçebilme becerisine sahip olur. |
| P.14.6) MES projelerinin performansını değerlendirme ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
| P.14.7) MES, ERP ve PCS gibi sistemlerin zeki imalat sistemleriyle entegrasyonunu açıklar. |
| P.14.8) MES yazılım ve donanımlarını bütünleştirir. |
| P.14.9) İşletmeye özelleştirilmiş MES sisteminin donanım altyapısını kurar. |
| P.14.10) Dijital izlenebilirlik ve Endüstri 4.0 uygulamalarında MES altyapısını etkin biçimde kullanır. |
| P.14.11) Sistem kararlılığını değerlendirir ve gerekli ayarlamaları yapar. |
|
P15) Zeki üretim sistemlerini tanımlama ve tasarlama konusunda bilgi ve beceriye sahiptir.
| P.15.1) Esnek ve otomatik üretim sistemlerinin MES ile bütünleşmesini açıklar. |
| P.15.2) MES sistemlerinin entegrasyonunu sağlayan iletişim mimarilerini tasarlayabilir. |
| P.15.3) MES yazılım ve donanım bileşenlerindeki sorunları teşhis etme ve çözüme kavuşturma becerisine sahip olur. |
| P.15.4) Raporlama sürecinde elde edilen verileri analiz ederek sonuç ve öneriler geliştirebilir. |
| P.15.5) MES proje planlarını ve çizelgelerini oluşturabilir. |
| P.15.6) Zeki imalat sistemlerinde veri analizi, tahmin ve optimizasyon süreçlerini değerlendirebilir. |
| P.15.7) IoT ve ilgili sensörleri kurar. |
| P.15.8) IoT tabanlı üretim sistemlerinde veri iletişimi ve güvenliğini sağlar. |
| P.15.9) Veri iletim protokollerini (MQTT, CoAP vb.) uygular. |
|
P16) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme
| P.16.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme |
| P.16.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme |
| P.16.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme |
| P.16.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme |
| P.16.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme |
| P.16.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
P17) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır
| P.17.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme |
| P.17.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
| P.17.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme |
| P.17.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
| P.17.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme |
| P.17.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme |
|
P18) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
| P.18.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme |
| P.18.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme |
| P.18.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
| P.18.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme |
| P.18.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
| P.18.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P19) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak
| P.19.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.19.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.19.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.19.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme |
| P.19.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.19.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P20) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.20.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.20.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.20.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.20.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.20.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.20.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P21) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır
| P.21.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.21.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.21.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.21.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.21.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.21.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.21.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.21.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P22) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
| P.22.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
| P.22.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme |
| P.22.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme |
| P.22.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme |
| P.22.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme |
| P.22.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme |
|