İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
İmalat Yürütme Sistemleri Operatörlüğü Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
07820104 Malzeme ve Stok Yönetimi 1 Bahar 2 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Mehmet AKSOY
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hacer TAŞDÖĞEN T-219 [email protected] 7409 Çarşamba
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Öncelikle geleneksel malzeme ve stok yönetimi ile ilgili bilgiler verildikten sonra MES sistemlerinin kesintisiz çalışabilmesi için uygulanacak olan malzeme ve stok yönetimi strateji ve politikaları açıklanacaktır. Malzeme temini, lojistik hizmetleri ve depolama hizmetlerinin MES uygulaması ile senkronizasyonu ve bunun için tedarik zincirinin optimize edilmesi konusunda bilgiler verilecektir. Gerçek zamanlı stok hareketlerinin maliyet ve kalite açısından etkin bir şekilde yürütülmesi konusu ele alınacaktır. MES sisteminin malzeme ve stok hareketlerini izleyebilmesine yönelik bilgiler verilecektir. Ayrıca malzeme ve envanter yönetim sürecinin tasarlanması ile ilgili bilgiler aktarılacaktır.
Dersin Amacı
Öncelikle geleneksel malzeme ve stok yönetimi ile ilgili bilgiler verildikten sonra MES sistemlerinin kesintisiz çalışabilmesi için uygulanacak olan malzeme ve stok yönetimi strateji ve politikalarının açıklanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır 4
P9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir 3
P11 İmalat operasyonlarını ve süreçlerini tanımlama ve tasarlama becerisine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Malzeme ve stok hareketlerini gerçek zamanlı izleme becerisine sahip olur. P.4.4 1
Ö2 Malzeme ve stok hareketleri ile MES uygulamasını hizalayacak beceriye sahip olur. P.4.5 1
Ö3 Malzeme ve stok temin, taşıma, depolama ve kullanma politikalarını bilir. P.9.1 1
Ö4 Stok maliyetlerini analiz edebilir ve maliyet optimizasyonu yapabilir. P.11.2 1
Ö5 Stok kontrol modellerini üretim planları ile ilişkilendirilebilir. P.11.3 1
Ö6 Tedarik zinciri ve stok yönetimi süreçlerini bütüncül olarak değerlendirebilir. P.11.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Stok ve Stok Yönetimi Kavramları
2 Stokların Sınıflandırılması
3 Stok Tutma Nedenleri ve Sonuçları
4 Stok Yönetiminin Amaçları
5 Stok Yönetiminde Maliyetler
6 Maliyet Optimizasyon Modelleri
7 Stok Maliyetlerinin Sınıflandırılması
8 Depo Tanımları, Depo Yönetimine Giriş, Temel Depolama Operasyonları
9 Stok Kontrol Modelleri
10 Üretim Sistemi ile Stok Modeli Arasındaki İlişkiler
11 Piyasa-Stok Modeli İlişkileri
12 SCM/ECR Yaklaşımları ve Sağladıkları
13 Uzun, Orta ve Kısa Dönemli Üretim Planları Arasındaki İlişkiler
14 Toplam Üretim Planı – Ana Üretim Planı İlişkileri – Kısa Dönemli Üretim Programı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Prof. Dr. Orhan Çağlayan, Amprik Bir Yaklaşım Stok Yönetimi, Stok Kontrolü, Etkin Stok Yönetimi ve Tam Zamanında Üretim, Seçkin Yayıncılık
Doç. Dr. Orhan Küçük, Stok Yönetimi, SEÇKİN YAYINCILIK
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 8 8
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P9 P11
Ö1 Malzeme ve stok hareketlerini gerçek zamanlı izleme becerisine sahip olur. 4 - -
Ö2 Malzeme ve stok hareketleri ile MES uygulamasını hizalayacak beceriye sahip olur. 3 - -
Ö3 Malzeme ve stok temin, taşıma, depolama ve kullanma politikalarını bilir. - 3 -
Ö4 Stok maliyetlerini analiz edebilir ve maliyet optimizasyonu yapabilir. - - 4
Ö5 Stok kontrol modellerini üretim planları ile ilişkilendirilebilir. - - 5
Ö6 Tedarik zinciri ve stok yönetimi süreçlerini bütüncül olarak değerlendirebilir. - - 4