İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08031112 Sürdürülebilir Pazarlama 2 Güz 3 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Sümeyye Nur KARA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Sümeyye Nur KARA C-125 [email protected] 7433 Salı
10.00-12.00
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir Pazarlama Kavramına Genel Bakış, Sürdürülebilir Pazarlamanın Ekonomik Boyutu, Sosyal Boyutu, Çevresel Boyutu, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Karbon Ayak izi, Su Ayak izi, Ekolojik Ayak izi, Yeşil Pazarlama ve Eko-Etiketleme, Döngüsel Ekonomi, Sürdürülebilir Yaşam Döngüsü, Kurumsal Sürdürülebilirlik, Sosyal Pazarlama, Sürdürülebilir Marka Yönetimi, Yeşil İmaj, Sosyal Medyada Sürdürülebilirlik İletişimi ve Yeşil Yıkama (Greenwashing), Kentsel Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Enerji Eylem Planları, İklim Değişikliği Çalışmaları.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin, sürdürülebilirlik kavramını ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarıyla pazarlama alanında değerlendirebilmeleri; sürdürülebilir pazarlama stratejilerini kavrama, inceleme ve bu stratejilerin toplumsal etkilerini yorumlayabilme bilgi ve becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sürdürülebilir Pazarlamaya Giriş: Kavramlar, Tarihsel Gelişim, Günümüz ve Önemi
2 Sürdürülebilir Pazarlamanın Ekonomik Boyutu: Uzun vadeli değer yaratımı
3 Sürdürülebilir Pazarlamanın Sosyal Boyutu: Toplumsal sorumluluk ve etik tüketim
4 Sürdürülebilir Pazarlamanın Çevresel Boyutu: Yeşil ürünler, çevre dostu stratejiler
5 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve Pazarlama Uygulamaları
6 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve Pazarlama Uygulamaları
7 Karbon Ayak İzi, Su Ayak İzi, Ekolojik Ayak İzi
8 Yeşil Pazarlama ve Eko-Etiketleme Stratejileri
9 Döngüsel Ekonomi ve Sürdürülebilir Yaşam Döngüsü Yönetimi
10 Kurumsal sürdürülebilirlik ve Sosyal Pazarlama Uygulamaları, Sürdürülebilir Marka Yönetimi ve Yeşil İmaj Oluşturma
11 Sosyal Medyada Sürdürülebilirlik İletişimi ve Yeşil Yıkama (Greenwashing)
12 Sürdürülebilir Enerji Eylem Planları, İklim Değişikliği Çalışmaları, Kentsel Sürdürülebilirlik
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0