İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08021115 Mobil Pazarlama 1 Bahar 2 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Sümeyye Nur KARA
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere internet ve mobil araçlarında, pazarlamanın değişen ve yenilenen konseptlerini tanıtmayı içermektedir. Pazarlamayı yeni araçlarında, internet ve mobil pazarlama nosyonunu ve türlerini, internet ve mobil kanalların birbirlerini tamamlayarak anlamayı içermektedir. Dersin içeriği vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılar ile desteklenmektedir.
Dersin Amacı
Temel mobil pazarlama bilgisi verilmesinin yanı sıra, iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği nokta, mobil pazarlamanın nasıl ortaya çıktığı, mobil pazarlamada tüketici, mobil pazarlama stratejileri, mobil pazarlama karması, mobil reklamlar, mobil pazarlama araçları ve uygulamaları hakkında farkındalık yaratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pazarlama tanımı, pazarlama ve satış arasındaki fark, pazarlamanın önemi
2 Makro ve mikro pazarlama çevresi
3 Pazarlama karması unsurları: Ürün, ürün yaşam eğrisi
4 Pazarlama karması unsurları: Fiyat, fiyat stratejileri
5 Pazarlama karması unsurları: Dağıtım, dağıtım kanalları, perakendecilik
6 Pazarlama karması unsurları, tutundurma, tutundurma karması, temel iletişim süreci
7 Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma
8 Mobil pazarlama nedir? Genel kavram ve tanımlar
9 Mobil pazarlama planı oluşturma
10 Tüketici davranışları ve mobil tüketicileri anlamak
11 Mobil pazarlama araçları (mobil reklamlar, artırılmış gerçeklik, augmented reality, SEO)
12 Mobil pazarlama araçları (QR kodları, lokasyon bazlı arama ve geleneksel tutundurma araçlarının mobil teknolojilere adaptasyonu
13 İnovasyon, inovasyonu anlamak, yeniliği sürdürülebilir hale getirmek
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Prof. Dr. Ruziye Cop, Dr. Öğr. Üy. Oya Eru (2019), A'dan Z'ye Mobil Pazarlama, Beta Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0