İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08021114 E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi 1 Bahar 2 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hacer DUYGU
Yardımcı(lar) -
Dersin Amacı
E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere dijital ortamda müşteri ilişkileri yönetimi kavramlarını ve stratejilerini öğretmek; e-ticaret platformlarında müşteri memnuniyetini artırma, sadakat oluşturma ve etkili iletişim kurma becerilerini kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin müşteri verilerini analiz ederek kararlar alabilmelerini ve e-ticaret süreçlerinde müşteri odaklı çözümler geliştirebilmelerini sağlamayı hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi
2 Müşteri Tipleri
3 MİY'de Müşteri Tatmini, Sadakati ve Değeri
4 MİY'de Bilgi Yönetim Süreci ve Bilgi Yönetiminin İşletmelere Sağladığı Faydalar
5 MİY'de İletişim: İletişim Kavramı ve Önemi, İletişimin Özellikleri, İletişim Süreci, Müşteri ile İletişim ve Önemi, Müşteri İletişimini Etkileyen Faktörler
6 MİY ve Müşteri Hizmetleri: Müşteri Hizmeti Kavramı ve Önemi, Müşteri Hizmetleri Sistemi ve Stratejisi
7 MİY'de Planlama ve Uygulama Süreci, Müşteri İlişkileri Yönetimini Planlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Stratejisi, Müşteri İlişkileri Yönetimini Uygulama Süreci,Müşteri İlişkileri Yönetiminde Uygulama Aşaması, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Başarısızlık Unsurları
8 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi: İşletmelerde Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesinin Önemi, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesinde Kullanılan Yöntemler
9 MİY'de Örgüt Kültürü ve Örgütsel Değişim: Örgüt Kültürü, Müşteri Odaklı Örgüt Kültürünün Yaratılması, Müşteri Odaklı Örgütlenme Yapıları, Müşteri Odaklı Değişim Yönetimi
10 MİY'in Geleceği ve Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ortaya Çıkışı,Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı ve Yararları
11 Müşteriyi Teşvik Etmede Kullanılan Yöntemler, Müşteriyi Teşvik Etme, Müşteriyi Teşvik Etmede Kullanılan Satış Teşvik Uygulamaları, Müşteri Kazanmak İçin Kullanılan Yöntemler
12 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri, Müşteri İlişkilerinde Satış Öncesi, Esnası ve Sonrası Yaşanabilecek Sorunlar, Sorunla Karşılaşan Müşteri İçin Seçenekler, Şikayet Etme Kararı ve Hoşgörü Düzeyi
13 MİY'de Şikayet Yönetimi: Şikayetlerin Çözümü, Şikayetlerin Salgın Haline Gelmesi ve Çözüm Süreci
14 Türkiye'de Sektörel Bazda MİY Uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Pazarlamada ve Rekabette Başarının Anahtarı Müşteri İlişkileri Yönetimi (Ercan ÇİÇEK, Eğitim Yayınevi)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 10 40
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 40 40
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 162
Toplam Yük / 30 5,40
Dersin AKTS Kredisi: 5