İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08010103 Tüketici Davranışları 1 Güz 1 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Sümeyye Nur KARA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Sümeyye Nur KARA C-125 [email protected] 7403 Salı
10.00-12.00
Dersin İçeriği
Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışlarının pazarlama ile ilişkisi, tüketici davranışları genel modeli; psikolojik faktörler: Algılama, güdüleme ve ilgilenim, öğrenme ve bellek, tutumlar, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam tarzı; sosyo- kültürel faktörler: Aile, referans grupları, sosyal sınıflar, kültür ve yeniliklerin yayılması, durumsal faktörler, tüketici davranışlarında pazarlama çabaları, satın alma karar süreci, satın alma sonrası tüketici davranışları, örgütsel satın alma davranışı, pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri, tüketici etiği ve sürdürülebilir tüketim, tüketici haklarının korunması gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders; öğrencilerin, tüketici davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri öğrenme, tüketici karar süreçlerini değerlendirme ve pazarlama stratejilerini tüketici odaklı planlayabilme becerisi kazanmalarını ve dijital tüketici davranışları, tüketici hakları, etik ve sürdürülebilir tüketim konularında farkındalık geliştirmelerini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tüketici Davranışlarına Giriş: Kavramlar ve Tüketici Davranışlarının Pazarlama ile İlişkisi
2 Tüketici Davranışları Genel Modeli, Demografik Faktörler
3 Psikolojik Faktörler: Algılama, Güdüleme (Motivasyon) ve İlgilenim
4 Öğrenme ve Bellek (Hafıza), Tutumlar
5 Kişilik ve Benlik, Değerler ve Yaşam Tarzı
6 Sosyo-Kültürel Faktörler: Aile, Referans Grupları ve Sosyal Sınıflar
7 Kültür, Yeniliklerin Yayılması
8 Durumsal Faktörler
9 Tüketici Davranışlarında Pazarlama Çabaları
10 Satın Alma Karar Süreci, Örgütsel Satın Alma Davranışları
11 Satın Alma Sonrası Tüketici Davranışları ve Dijital Tüketici Davranışları
12 Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri
13 Tüketici Etiği ve Sürdürülebilir Tüketim
14 Tüketici Hakları ve Tüketicinin Korunması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Solomon, M. R. (2020). Tüketici Davranışları: Satın Alma Sahip Olma ve Varoluş, Nobel Akademik Yayıncılık
Çakırer, M. A. ve Bozyiğit, S. (Ed.) (2020). Tüketici Davranışları, Nobel Akademik Yayıncılık
Koç, E. (2022). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık
Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2011). Tüketici Davranışı, MediaCat.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 11 10 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 55 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 7 3 21
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 126
Toplam Yük / 30 4,20
Dersin AKTS Kredisi: 4