İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99201002 Girişimcilik ve İnovasyon 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Girişimciliğin ekonomi yazınında ele alınışı ve kısa bir tarihçesi ile başlayan ders, bir iş fikrinin başarılı bir işe dönüşmesi sürecini baştan sona ele alır. Girişimcinin özelliklerinin incelendiği derste girişimcilik olgusunun farklı yönleri ve boyutları konusunda bir farkındalık yaratmak, girişimciliğin oluşmasına ve gelişmesine yol açan altyapı koşullarını incelemek, iş planlarının nasıl hazırlandığını öğretmek amaçlanır. Bireyin kendi girişimcilik kapasitesinin farkına vararak geliştirmesi gereken alanları tespit etmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.4.1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.4.2
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.4.3
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.4.4
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.4.5
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.4.6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Girişimci ve Girişimcilik Kavramları
2 Girişimcinin Özellikleri
3 Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe-Başarılı Girişimcilik Öyküleri
4 Yenilik ve Yaratıcılık
5 Yeni Bir İşe Başlamak / Mevcut Bir İşletmeyi Satın Almak
6 İşletme Yerinin Seçimi, Kuruluş Sorunları
7 Ara Sınav
8 Kadın Girişimciler
9 ETicaret ve Girişimcilik-Girişimcilik Ağı-İş Melekleri
10 Girişimcilikte Start-up
11 Online Girişimcilik
12 Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik
13 Başarısız Girişimcilik Hikayeleri
14 Başarısız Girişimcilik Hikayeleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Girişimcilik Ders Kitabı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 98
Toplam Yük / 30 3,27
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme 5
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 4
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. 2
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 4
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 3
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. 4