Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99201002 | Girişimcilik ve İnovasyon | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Girişimciliğin ekonomi yazınında ele alınışı ve kısa bir tarihçesi ile başlayan ders, bir iş fikrinin başarılı bir işe dönüşmesi sürecini baştan sona ele alır. Girişimcinin özelliklerinin incelendiği derste girişimcilik olgusunun farklı yönleri ve boyutları konusunda bir farkındalık yaratmak, girişimciliğin oluşmasına ve gelişmesine yol açan altyapı koşullarını incelemek, iş planlarının nasıl hazırlandığını öğretmek amaçlanır. Bireyin kendi girişimcilik kapasitesinin farkına vararak geliştirmesi gereken alanları tespit etmesini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.4.3 | |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.4.5 | |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Girişimci ve Girişimcilik Kavramları |
| 2 | Girişimcinin Özellikleri |
| 3 | Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe-Başarılı Girişimcilik Öyküleri |
| 4 | Yenilik ve Yaratıcılık |
| 5 | Yeni Bir İşe Başlamak / Mevcut Bir İşletmeyi Satın Almak |
| 6 | İşletme Yerinin Seçimi, Kuruluş Sorunları |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Kadın Girişimciler |
| 9 | ETicaret ve Girişimcilik-Girişimcilik Ağı-İş Melekleri |
| 10 | Girişimcilikte Start-up |
| 11 | Online Girişimcilik |
| 12 | Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik |
| 13 | Başarısız Girişimcilik Hikayeleri |
| 14 | Başarısız Girişimcilik Hikayeleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Girişimcilik Ders Kitabı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 98 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | 5 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 4 |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | 2 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 4 |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 3 |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | 4 |
