Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03641207 | İhracat Pazarlaması | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Küresel pazarların araştırılması ve hedef pazarların seçimi, Uluslararası hedef pazarlardaki müşteriler ve talepleri. Web tabanlı canlı talep hatları, E-Ticaretle ilgili veri tabanları ve kullanımları. Gümrükleme ve lojistikle ilgili yazılımlar ve bilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, uluslararası ticaretle ilgili ihracat pazarlaması kararlarına yönelik her türlü bilgi sistemlerini kullanabilecek şekilde öğretmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P2 | Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | P.1.4 | |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | P.1.5 | |
| Ö3 | Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. | P.1.3 | |
| Ö4 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | P.1.2 | |
| Ö5 | Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. | P.1.1 | |
| Ö6 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.2.2 | |
| Ö7 | Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. | P.2.3 | |
| Ö8 | Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. | P.2.4 | |
| Ö9 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | P.2.5 | |
| Ö10 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | P.2.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması |
| 2 | Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması |
| 3 | Hedef pazarların seçimi |
| 4 | Hedef pazarların seçimi |
| 5 | Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci |
| 6 | Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci |
| 7 | Rekabet istihbarat veri tabanları |
| 8 | Rekabet istihbarat veri tabanları |
| 9 | Web tabanlı canlı talep hatları |
| 10 | Web tabanlı canlı talep hatları |
| 11 | Web tabanlı canlı talep hatları |
| 12 | Diğer veri bankalarının kullanımı |
| 13 | Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı |
| 14 | Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İhracat Pazarlaması ve İşlemleri, Hulusi Doğan |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. | 5 | - |
| Ö2 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | 5 | - |
| Ö3 | Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. | 4 | - |
| Ö4 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | 4 | - |
| Ö5 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | 5 | - |
| Ö6 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | - | 4 |
| Ö7 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | 4 |
| Ö8 | Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. | - | 4 |
| Ö9 | Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. | - | 4 |
| Ö10 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | - | 4 |
