Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03641202 | Dış Ticaret Finansmanı | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dış ticarette kullanılan finanslama teknikleri hakkında detaylı bilgi edinilmesi, dış ticarette bankacılık işlemlerinin kavranması
Dersin Amacı
Dış Ticaret Finansmanında kullanılan yöntemlerin kavranması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.2.2 | |
Ö2 | Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. | P.2.3 | |
Ö3 | Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. | P.2.4 | |
Ö4 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | P.2.5 | |
Ö5 | Gümrükleme süreci için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.2.6 | |
Ö6 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | P.2.1 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşletmelerin Finansal Kaynakları |
2 | Yabancı Kaynaklar Finansmanı |
3 | Dış Ticaretle ilgili kavramlar |
4 | Kambiyo Senetleri |
5 | Dış Ticarette Ödeme Şekilleri |
6 | Akreditifli ödeme |
7 | Teminat Mektupları |
8 | Factoring |
9 | Leasing |
10 | Forfaiting |
11 | Dış Ticarette Devlet Yardımları |
12 | Dış Ticarette Devlet Yardımları |
13 | Genel Tekrar |
14 | Yıl sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AÖF Yayınları Ders Kitapları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 142 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | - |
Ö2 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | - |
Ö3 | Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. | - |
Ö4 | Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. | - |
Ö5 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | - |
Ö6 | Gümrükleme süreci için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | - |