İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03641201 Rekabet Bilgi Sistemleri ve Ticari İstihbarat 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Müşerref ARIK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Müşerref ARIK TSMYO-210 [email protected] 7865 Perşembe
11.00
Dersin İçeriği
Küresel pazarların araştırılması ve hedef pazarların seçimi, Uluslararası hedef pazarlardaki müşteriler ve talepleri, Web tabanlı canlı talep hatları, E-Ticaretle ilgili veri tabanları ve kullanımları. Gümrükleme ve lojistikle ilgili yazılımlar ve bilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, uluslararası ticaretle ilgili stratejik pazarlama kararlarına yönelik her türlü bilgi sistemlerini kullanabilecek şekilde öğretmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 3
P2 Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 5
P3 Dış ticaret süreçlerindeki etkenleri ve faaliyetleri, onların birbirleriyle ve başka sistemlerdeki etkenlerle ve faaliyetlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 1
P5 Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 3
P6 Dış ticaretle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme 2
P7 Dış ticaret alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme 2
P8 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme 5
P9 Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme 1
P10 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 2
P11 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. P.1.4 1
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. P.1.5 1
Ö3 Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. P.1.1 1
Ö4 Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. P.2.2 1,6
Ö5 Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. P.2.3 1,6
Ö6 Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. P.2.4 1,6
Ö7 Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. P.2.5 1,6
Ö8 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. P.2.1 1,6
Ö9 İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. P.3.6 1
Ö10 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. P.5.4 1,6
Ö11 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. P.5.2 1,6
Ö12 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. P.5.1 1,6
Ö13 Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. P.6.1 1,6
Ö14 Veri tabanları, ticari istihbarat kanalları vb. hakkında bilgi edinebilme. P.6.2 1,6
Ö15 Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. P.7.4 1,6
Ö16 Dış ticaret alanında bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımının önemini anlayabilme. P.7.5 1,6
Ö17 Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. P.8.2 1
Ö18 Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. P.8.1 1
Ö19 Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. P.8.3 1
Ö20 Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. P.8.4 1
Ö21 Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. P.8.5 1,6
Ö22 Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. P.9.3 1,6
Ö23 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. P.10.2 1,6
Ö24 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. P.10.4 1,6
Ö25 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. P.11.1 1,6
Ö26 Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. P.11.3 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması
2 Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması
3 Hedef pazarların seçimi
4 Hedef pazarların seçimi
5 Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci
6 Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci
7 Rekabet istihbarat veri tabanları
8 Rekabet istihbarat veri tabanları
9 Web tabanlı canlı talep hatları
10 Web tabanlı canlı talep hatları
11 Diğer veri bankalarının kullanımı
12 Diğer veri bankalarının kullanımı
13 Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı
14 Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ticari İstihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi, Yaman Koç, 2011
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 139
Toplam Yük / 30 4,63
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. 1 - - - - - - - - -
Ö2 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. 4 - - - - - - - - -
Ö3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. 5 - - - - - - - - -
Ö4 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. - 1 - - - - - - - -
Ö5 Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. - 2 - - - - - - - -
Ö6 Veri tabanları hakkında bilgi edinme ve uygun veri tabanlarını etkili bir şekilde kullanabilme. - 3 - - - - - - - -
Ö7 Elde edilen Hedef Pazar çıktılarını talepler doğrultusunda raporlayabilme. - 4 - - - - - - - -
Ö8 Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. - 5 - - - - - - - -
Ö9 İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. - - 5 - - - - - - -
Ö10 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. - - - 1 - - - - - -
Ö11 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. - - - 2 - - - - - -
Ö12 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. - - - 4 - - - - - -
Ö13 Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. - - - - 1 - - - - -
Ö14 Veri tabanları, ticari istihbarat kanalları vb. hakkında bilgi edinebilme. - - - - 2 - - - - -
Ö15 Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. - - - - - 4 - - - -
Ö16 Dış ticaret alanında bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımının önemini anlayabilme. - - - - - 5 - - - -
Ö17 Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. - - - - - - 1 - - -
Ö18 Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. - - - - - - 2 - - -
Ö19 Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. - - - - - - 3 - - -
Ö20 Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. - - - - - - 4 - - -
Ö21 Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. - - - - - - 5 - - -
Ö22 Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. - - - - - - - 3 - -
Ö23 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. - - - - - - - - 2 -
Ö24 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. - - - - - - - - 4 -
Ö25 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. - - - - - - - - - 1
Ö26 Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. - - - - - - - - - 3