İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03640206 E-Ticaret 2 Bahar 4 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teori ve örnek olaylarla pekiştirilmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ TSMYO-T210 [email protected] 7313 Perşembe
09:00
Dersin İçeriği
Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ve Elektronik Pazarlama Temel İnternet Kavramları İnternetin Çalışma İlkeleri Elektronik Ticaret Altyapısı ve Altyapı Elemanları Elektronik Ticaretteki Gelişimler, WEB Sayfası Geliştirme Süreci E-İş modelleri, Dijital pazarlama uygulamaları Elektronik Ortamda Tüketici Davranışı, Sosyal mecralarda pazarlama
Dersin Amacı
Dünyada hızla gelişen yeni ticaret (ve pazarlama) ortamlarını ve imkânlarını tanıtmak, pazarlama bilgilerini elektronik ticaret ortamlarına nasıl uygulayabileceklerini öğretmek, elektronik pazarlardaki fırsatları analiz etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme 5
P5 Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 5
P10 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 5
P11 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma 4
P12 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. P.1.4
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. P.1.5
Ö3 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. P.2.1
Ö4 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.4.1
Ö5 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.4.2
Ö6 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.4.4
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.4.5
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.4.6
Ö9 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. P.5.4
Ö10 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. P.5.2
Ö11 Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. P.5.3
Ö12 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. P.5.1
Ö13 Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. P.7.4
Ö14 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. P.9.1
Ö15 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. P.10.1
Ö16 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. P.10.2
Ö17 Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. P.10.3
Ö18 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. P.10.4
Ö19 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. P.11.1
Ö20 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. P.11.4
Ö21 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. P.12.1
Ö22 İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. P.13.3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pazarlama Anlayışındaki Gelişimler ve Elektronik Pazarlama Anlayışı
2 Elektronik Ticaretteki Gelişmeler ve Elektronik Pazarlar
3 İnternet Çevresi, İnternetin Unsurları ve Çalışma İlkeleri
4 Bir Pazarlama Ortamı Olarak İnternet ve Firmaların İnterneti Kullanım Şekilleri
5 İnternetin Temel Aracı: İnternet Siteleri ve Portallar
6 İnternette Pazarlamanın Temel Güdüleyicileri ve Elektronik Rekabet Ortamı
7 İnternette Alıcı Davranışları
8 Elektronik Pazar Türleri
9 İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirme ve Uygulama
10 İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirme ve Uygulama
11 İnternette Pazarlama Karması: Ürün ve Fiyat
12 İnternette Pazarlama Karması: Tutundurma ve Dağıtım
13 Elektronik Ticareti Etkileyen Faktörler: Güven
14 Firmalarda Elektronik Ticaret Uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Laudon & Travor, E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 1 10 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 110 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 40 40
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 102
Toplam Yük / 30 3,40
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5 P7 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. 5 - - - - - - - - -
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. - - - - - - - - - -
Ö3 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. - - - - - - - - - -
Ö4 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme - - - - - - - - - -
Ö5 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - - - -
Ö6 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - - - -
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - - - -
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - - - -
Ö9 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. - - - - - - - - - -
Ö10 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. - - - - - - - - - -
Ö11 Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. - - - - - - - - - -
Ö12 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. - - - - - - - - - -
Ö13 Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. - - - - - - - - - -
Ö14 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. - - - - - - - - - -
Ö15 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. - - - - - - - - - -
Ö16 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. - - - - - - - - - -
Ö17 Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. - - - - - - - - - -
Ö18 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. - - - - - - - - - -
Ö19 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. - - - - - - - - - -
Ö20 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. - - - - - - - - - -
Ö21 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. - - - - - - - - - -
Ö22 İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. - - - - - - - - - -