Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03640206 | E-Ticaret | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teori ve örnek olaylarla pekiştirilmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ | TSMYO-T210 | [email protected] | 7313 | Perşembe 09:00 |
Dersin İçeriği
Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ve Elektronik Pazarlama Temel İnternet Kavramları İnternetin Çalışma İlkeleri Elektronik Ticaret Altyapısı ve Altyapı Elemanları Elektronik Ticaretteki Gelişimler, WEB Sayfası Geliştirme Süreci E-İş modelleri, Dijital pazarlama uygulamaları Elektronik Ortamda Tüketici Davranışı, Sosyal mecralarda pazarlama
Dersin Amacı
Dünyada hızla gelişen yeni ticaret (ve pazarlama) ortamlarını ve imkânlarını tanıtmak, pazarlama bilgilerini elektronik ticaret ortamlarına nasıl uygulayabileceklerini öğretmek, elektronik pazarlardaki fırsatları analiz etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 5 |
| P5 | Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P10 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 5 |
| P11 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma | 4 |
| P12 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | P.1.4 | |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | P.1.5 | |
| Ö3 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | P.2.1 | |
| Ö4 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | |
| Ö6 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.4.5 | |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | |
| Ö9 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | P.5.4 | |
| Ö10 | Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. | P.5.2 | |
| Ö11 | Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. | P.5.3 | |
| Ö12 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | P.5.1 | |
| Ö13 | Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. | P.7.4 | |
| Ö14 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.9.1 | |
| Ö15 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | P.10.1 | |
| Ö16 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | P.10.2 | |
| Ö17 | Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. | P.10.3 | |
| Ö18 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | P.10.4 | |
| Ö19 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | P.11.1 | |
| Ö20 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | P.11.4 | |
| Ö21 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | P.12.1 | |
| Ö22 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. | P.13.3 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pazarlama Anlayışındaki Gelişimler ve Elektronik Pazarlama Anlayışı |
| 2 | Elektronik Ticaretteki Gelişmeler ve Elektronik Pazarlar |
| 3 | İnternet Çevresi, İnternetin Unsurları ve Çalışma İlkeleri |
| 4 | Bir Pazarlama Ortamı Olarak İnternet ve Firmaların İnterneti Kullanım Şekilleri |
| 5 | İnternetin Temel Aracı: İnternet Siteleri ve Portallar |
| 6 | İnternette Pazarlamanın Temel Güdüleyicileri ve Elektronik Rekabet Ortamı |
| 7 | İnternette Alıcı Davranışları |
| 8 | Elektronik Pazar Türleri |
| 9 | İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirme ve Uygulama |
| 10 | İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirme ve Uygulama |
| 11 | İnternette Pazarlama Karması: Ürün ve Fiyat |
| 12 | İnternette Pazarlama Karması: Tutundurma ve Dağıtım |
| 13 | Elektronik Ticareti Etkileyen Faktörler: Güven |
| 14 | Firmalarda Elektronik Ticaret Uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Laudon & Travor, E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 10 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 110 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 102 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P7 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Yazılım ve uygulama alanında güncel gelişmeleri takip edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö16 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö17 | Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö18 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö19 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö20 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö21 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö22 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
