Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03620108 | Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | İlk üç hafta öğrencilere teorik bilgilendirme yapılarak, sonraki haftalarda öğrencilerde derse dahil edilerek aktif bir şekilde katılım odaklı bir süreç geliştirilmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ders kaydı dışında herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Yardımcı(lar) | Öğr.Gör. Müşerref ARIK |
Dersin İçeriği
Bir işletmenin genel yapısı, kullandığı bilgi-işlem teknolojileri, dijitalleşme süreci, problem çözme kavramları ve yaklaşımları, sunum hazırlama ve sunum teknikleri
Dersin Amacı
Değişen teknoloji ve kullanıcı alışkanlıklarına odaklanılarak, bir işletmede güncel süreç takibi ve analizinin nasıl yapıldığına yönelik deneyim kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 4 |
| P12 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | P.1.4 | |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | P.1.5 | |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Güncel bilgi teknolojisi ile ne anlatılmaktadır? |
| 2 | Güncel bilgi teknolojilerinden yararlanarak sunum nasıl hazırlanmaktadır? |
| 3 | Yapay zeka araçlarının kullanımı |
| 4 | Dijitalleşme süreci neticesinde yapay zeka iletişimi nasıl etkilemiştir? |
| 5 | Dijitalleşme ile işletmelerde beden dili |
| 6 | I. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 7 | II. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 8 | III. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 9 | IV. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 10 | V. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 11 | VI. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 12 | VII. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 13 | VIII. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
| 14 | IX. Grupta yer alan öğrencilerin analiz ettikleri şirket sunumunun dinlenmesi ve karşılıklı tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletmelerde Dijital Dönüşüm ve Dijitalleşme |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 40 (%) |
| Sunum | 1 | 60 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
| Alan Çalışması | 1 | 40 | 40 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 168 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | - | 5 |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | 4 | - |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | 4 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | 5 |
