İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03620105 Pazarlama 1 Bahar 2 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik olarak örneklerle yürütülmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ders kaydı dışında herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Mustafa AKKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Mustafa AKKAN T-210 [email protected] 7867 Pazartesi
11.00
Dersin İçeriği
Pazarlama ve pazarlama sürecinin tanımlanması, makro ve mikro etkenler, pazarlama türleri, planlama, pazar bölümlendirme, hedef kitle ve konumlandırma, tüketici davranışı, satın alma kararı, ürün politikası, fiyat politikası, dağıtım politikası, tutundurma politikası, pazarlamada yeni trendler, uygulamalar.
Dersin Amacı
Dersin amacı, modern pazarlama faaliyetlerine yönelik kavram ve teorileri öğrencilere öğretmek ve bu sayede, pazarlamanın firma başarısındaki rolü ve katkısını ortaya koymaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 4
P2 Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 5
P3 Dış ticaret süreçlerindeki etkenleri ve faaliyetleri, onların birbirleriyle ve başka sistemlerdeki etkenlerle ve faaliyetlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 4
P4 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme 5
P5 Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 3
P6 Dış ticaretle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme 4
P7 Dış ticaret alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme 3
P8 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme 5
P9 Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme 4
P10 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 5
P11 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma 5
P12 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 5
P13 Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. P.1.4
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. P.1.5
Ö3 Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. P.1.3
Ö4 Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. P.1.2
Ö5 Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. P.1.1
Ö6 Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. P.2.2
Ö7 Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. P.2.5
Ö8 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. P.2.1
Ö9 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.3.4
Ö10 İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. P.3.6
Ö11 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.4.1
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.4.2
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.4.4
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.4.5
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.4.6
Ö16 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. P.5.4
Ö17 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. P.5.1
Ö18 Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. P.6.1
Ö19 Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. P.8.2
Ö20 Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. P.8.1
Ö21 Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. P.8.3
Ö22 Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. P.8.4
Ö23 Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. P.8.5
Ö24 Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme P.9.2
Ö25 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. P.9.1
Ö26 Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. P.9.3
Ö27 Dış ticaret süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme P.9.4
Ö28 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. P.10.1
Ö29 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. P.10.2
Ö30 Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. P.10.3
Ö31 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. P.10.4
Ö32 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. P.11.1
Ö33 Yapılan analizler ışığında gerçekleştirilen subjektif değerlendirmelerin yönlendirici niteliğini göz ardı etmeme. P.11.2
Ö34 Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. P.11.3
Ö35 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. P.11.4
Ö36 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. P.12.1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması
2 Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Tasarlamak
3 Bütünleşik Bir Pazarlama Planı ve Programı Hazırlamak
4 Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Karması
5 Pazarlama Çevresinin İncelenmesi
6 Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Pazarlama Bilgi Yönetimi
7 Pazarlama Araştırması
8 Tüketici Pazarları ve Satın Alma Davranışları
9 Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı
10 Fiyatlandırma Stratejileri
11 Pazarlama Kanalları ve Müşteri Değeri Dağıtımı
12 Reklam ve Halkla İlişkiler
13 Rekabet Avantajı Oluşturma
14 Küresel Pazarlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Pazarlama İlkeleri-Philip Kotler
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 8 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 70 70
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 194
Toplam Yük / 30 6,47
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. 4 - - - - - - - - - -
Ö2 Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. 5 - - - - - - - - - -
Ö3 Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. 5 - - - - - - - - - -
Ö4 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. - - - - - - - - - - -
Ö5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. 5 - - - - - - - - - -
Ö6 Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. - - - - - - - - - - -
Ö7 Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. - - - - - - - - - - -
Ö8 Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. - - - - - - - - - - -
Ö9 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme - - - - - - - - - - -
Ö10 İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. - - - - - - - - - - -
Ö11 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme - - - - - - - - - - -
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - - - - -
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - - - - -
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - - - - -
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - - - - -
Ö16 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. - - - - - - - - - - -
Ö17 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. - - - - - - - - - - -
Ö18 Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. - - - - - - - - - - -
Ö19 Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. - - - - - - - - - - -
Ö20 Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. - - - - - - - - - - -
Ö21 Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. - - - - - - - - - - -
Ö22 Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. - - - - - - - - - - -
Ö23 Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. - - - - - - - - - - -
Ö24 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. - - - - - - - - - - -
Ö25 Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme - - - - - - - - - - -
Ö26 Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. - - - - - - - - - - -
Ö27 Dış ticaret süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme - - - - - - - - - - -
Ö28 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. - - - - - - - - - - -
Ö29 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. - - - - - - - - - - -
Ö30 Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. - - - - - - - - - - -
Ö31 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. - - - - - - - - - - -
Ö32 Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. - - - - - - - - - - -
Ö33 Yapılan analizler ışığında gerçekleştirilen subjektif değerlendirmelerin yönlendirici niteliğini göz ardı etmeme. - - - - - - - - - - -
Ö34 Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. - - - - - - - - - - -
Ö35 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. - - - - - - - - - - -
Ö36 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. - - - - - - - - - - -