Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03620105 | Pazarlama | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik olarak örneklerle yürütülmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ders kaydı dışında herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Mustafa AKKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Mustafa AKKAN | T-210 | [email protected] | 7867 | Pazartesi 11.00 |
Dersin İçeriği
Pazarlama ve pazarlama sürecinin tanımlanması, makro ve mikro etkenler, pazarlama türleri, planlama, pazar bölümlendirme, hedef kitle ve konumlandırma, tüketici davranışı, satın alma kararı, ürün politikası, fiyat politikası, dağıtım politikası, tutundurma politikası, pazarlamada yeni trendler, uygulamalar.
Dersin Amacı
Dersin amacı, modern pazarlama faaliyetlerine yönelik kavram ve teorileri öğrencilere öğretmek ve bu sayede, pazarlamanın firma başarısındaki rolü ve katkısını ortaya koymaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
| P2 | Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 5 |
| P3 | Dış ticaret süreçlerindeki etkenleri ve faaliyetleri, onların birbirleriyle ve başka sistemlerdeki etkenlerle ve faaliyetlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 4 |
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 5 |
| P5 | Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 3 |
| P6 | Dış ticaretle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme | 4 |
| P7 | Dış ticaret alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme | 3 |
| P8 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme | 5 |
| P9 | Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme | 4 |
| P10 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 5 |
| P11 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma | 5 |
| P12 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 5 |
| P13 | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | P.1.4 | |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | P.1.5 | |
| Ö3 | Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. | P.1.3 | |
| Ö4 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | P.1.2 | |
| Ö5 | Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. | P.1.1 | |
| Ö6 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.2.2 | |
| Ö7 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | P.2.5 | |
| Ö8 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | P.2.1 | |
| Ö9 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.3.4 | |
| Ö10 | İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. | P.3.6 | |
| Ö11 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | |
| Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | |
| Ö13 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | |
| Ö14 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.4.5 | |
| Ö15 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | |
| Ö16 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | P.5.4 | |
| Ö17 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | P.5.1 | |
| Ö18 | Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. | P.6.1 | |
| Ö19 | Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. | P.8.2 | |
| Ö20 | Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. | P.8.1 | |
| Ö21 | Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. | P.8.3 | |
| Ö22 | Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. | P.8.4 | |
| Ö23 | Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. | P.8.5 | |
| Ö24 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | P.9.2 | |
| Ö25 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.9.1 | |
| Ö26 | Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. | P.9.3 | |
| Ö27 | Dış ticaret süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme | P.9.4 | |
| Ö28 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | P.10.1 | |
| Ö29 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | P.10.2 | |
| Ö30 | Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. | P.10.3 | |
| Ö31 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | P.10.4 | |
| Ö32 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | P.11.1 | |
| Ö33 | Yapılan analizler ışığında gerçekleştirilen subjektif değerlendirmelerin yönlendirici niteliğini göz ardı etmeme. | P.11.2 | |
| Ö34 | Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. | P.11.3 | |
| Ö35 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | P.11.4 | |
| Ö36 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | P.12.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması |
| 2 | Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Tasarlamak |
| 3 | Bütünleşik Bir Pazarlama Planı ve Programı Hazırlamak |
| 4 | Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Karması |
| 5 | Pazarlama Çevresinin İncelenmesi |
| 6 | Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Pazarlama Bilgi Yönetimi |
| 7 | Pazarlama Araştırması |
| 8 | Tüketici Pazarları ve Satın Alma Davranışları |
| 9 | Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı |
| 10 | Fiyatlandırma Stratejileri |
| 11 | Pazarlama Kanalları ve Müşteri Değeri Dağıtımı |
| 12 | Reklam ve Halkla İlişkiler |
| 13 | Rekabet Avantajı Oluşturma |
| 14 | Küresel Pazarlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Pazarlama İlkeleri-Philip Kotler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 8 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 70 | 70 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 194 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P8 | P9 | P10 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Ticaret, dış ticaret ve uluslararası ticaret alanında ilgili terminolojiye hakim olma. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Dış ticaret kavramlarını kuramsal olarak ifade edebilmek. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Alana yönelik plan ve politikalarının oluşturulmasında etkin araştırma yapma ve bunları uygulama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Hedef pazar analizi için gerekli olan aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Alanıyla ilgili strateji hazırlayabilme ve strateji sonuçlarını değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | İhracatçı ve ithalatçı gözünden pazar araştırması yapıp, uygun şartları belirleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö16 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö17 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö18 | Konu kapsamında uygun veri tabanlarından güncel veri çekebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö19 | Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö20 | Pazarlama alanında şirket içi ve dışı aktörleri tanıma, çevre analizi yapma ve ilgili unsurlarla iletişimi geliştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö21 | Uygun pazar tespiti için gerekli iş akış şeması oluşturabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö22 | Tespit edilen pazarların uygunluk denetimini yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö23 | Ulaşılan çıktıları raporlama yeteneğine sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö24 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö25 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö26 | Talep edilen dile uygun olarak rapor şablonu oluşturacak İngilizce ve Türkçe dil yeterliğine sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö27 | Dış ticaret süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö28 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö29 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö30 | Mesleğin gerekliliklerine uygun faaliyet gösterme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö31 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö32 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö33 | Yapılan analizler ışığında gerçekleştirilen subjektif değerlendirmelerin yönlendirici niteliğini göz ardı etmeme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö34 | Analiz ve yorumlar ışığında inşa edilen raporların sorumluluklarını üstlenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö35 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö36 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
