Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03610104 | Genel Ekonomi | 1 | Güz | 1 | 4+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Nitel bilgilerin yanı sıra nicel bilgiler de derste değerlendirilmektedir. Grafik okuma ve yorumlama dersin temelini oluşturmaktadır. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ders kaydı dışında herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Müşerref ARIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Müşerref ARIK | TSMYO-210 | [email protected] | 7865 | Perşembe 11.00 |
Dersin İçeriği
Temel iktisadi kavramlar, tüketici, üretici ve maliyet teorileri, piyasa türleri ve yapıları, piyasa başarısızlıkları içermektedir.
Dersin Amacı
Temel iktisadi kavramları, teorik, analitik ve cebirsel açıdan açıklamayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 2 |
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 4 |
| P9 | Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme | 2 |
| P10 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 1 |
| P11 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma | 1 |
| P12 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 1 |
| P13 | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö3 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.9.1 | 1 |
| Ö4 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö5 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | P.10.4 | 1 |
| Ö6 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö7 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | P.12.1 | 1 |
| Ö8 | Muhasebe ve finans alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgi sağlayabilir | P.13.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ekonomi Nedir? Neden Öğrenmeliyiz? |
| 2 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
| 3 | İktisadi Sistemler |
| 4 | Temel İktisadi Sorunlar |
| 5 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
| 6 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
| 7 | Piyasa Mekanizması |
| 8 | Piyasa Mekanizması |
| 9 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
| 10 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
| 11 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
| 12 | Piyasa Yapıları |
| 13 | Tüketici Davranışları ve Tam Rekabet |
| 14 | Faktör Piyasaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | DİNLER Z. (2011). İktisada Giriş. Ekin Yayınevi. |
| Gülden Ülgen Ekonomiye Giriş | |
| ERTEK T. (2005). Temel Ekonomi. Beta Basım Yayın. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 168 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Dış ticaretin temel bileşenlerini kavrayabilme ve kullanabilme. | 2 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | 2 | - | - | - | - |
| Ö4 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | - | - | - | 1 | - | - | - |
| Ö5 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | Öğrenilen her bilgi ve yapılan her analizin çıktılarının sorumluluklarını üstlenebilme. | - | - | - | - | 1 | - | - |
| Ö7 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | - | - | - | - | - | 1 | - |
| Ö8 | Muhasebe ve finans alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgi sağlayabilir | - | - | - | - | - | - | 2 |
