İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03610103 İşletme Bilimi 1 Güz 1 4+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik olarak örnek olay anlatımıyla pekiştirilmektedir. Şirket analizine yönelik ödevler verilmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ders kaydı kriterleri dışında bir ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ T-210 [email protected] 7870 Pazartesi
11.00
Dersin İçeriği
İşletme ve işletme yönetimi hakkında temel bilgiler, temel işletme fonksiyonlar, üretim, pazarlama ve finans faaliyetlerinin işletmelerdeki konumu
Dersin Amacı
İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme iç ve dış çevrelerine geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlanmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 4
P4 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme 2
P5 Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P9 Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme 1
P10 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 2
P11 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma 4
P12 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 1
P13 Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. P.1.4 1
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. P.1.5 5
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.4.1 1
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.4.2 5
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.4.4 5
Ö6 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.4.5 1
Ö7 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.4.6 5
Ö8 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. P.5.4 5
Ö9 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. P.5.2 5
Ö10 Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. P.5.3 5
Ö11 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. P.5.1 5
Ö12 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. P.9.1 1
Ö13 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. P.10.1
Ö14 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. P.10.2
Ö15 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. P.10.4
Ö16 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. P.11.4
Ö17 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. P.12.1
Ö18 Elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü finansal olarak değerlendirebilme yeteneğini kazanır. P.13.1
Ö19 İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. P.13.3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşletme Bilimi ilgili Temel Kavramlar (Girişim, Girişimci, Diğer disiplinlerle ilişkiler)
2 İşletmelerin çevresi, iş etiği ve sosyal sorumluluk
3 İşletmelerin sınıflandırılması
4 İşletmelerin sınıflandırılması 2
5 İşletmelerin Fonksiyonları (Üretim Fonksiyonu)
6 Yönetim Fonksiyonu ve Yönetimin Fonksiyonları
7 Vize öncesi konu tekrarı
8 İnsan kaynakları yönetimi
9 Motivasyon kuramı
10 Örgüt Kültürü
11 İşletmelerin kuruluşu, iş fikri
12 Ar-Ge ve Yenilik Yönetimi
13 Tedarik Zinciri Yönetimi
14 Tüm öğrenilenlerle genel bir işletme analizi yapma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İşletme
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 173
Toplam Yük / 30 5,77
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. 5 - - - - - - -
Ö2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. - - - - - - - -
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme - - - - - - - -
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - 3 - - - - - -
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - 4 - - - - - -
Ö6 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - 4 - - - - - -
Ö7 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - -
Ö8 Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. - - 4 - - - - -
Ö9 Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. - - - - - - - -
Ö10 Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. - - - - - - - -
Ö11 Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. - - - - - - - -
Ö12 Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. - - - - - - - -
Ö13 Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. - - - - - - - -
Ö14 Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. - - - - - - - -
Ö15 Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. - - - - - - - -
Ö16 Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. - - - - - - - -
Ö17 Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. - - - - - - - -
Ö18 Elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü finansal olarak değerlendirebilme yeteneğini kazanır. - - - - - - - -
Ö19 İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. - - - - - - - -