Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03610103 | İşletme Bilimi | 1 | Güz | 1 | 4+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik olarak örnek olay anlatımıyla pekiştirilmektedir. Şirket analizine yönelik ödevler verilmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ders kaydı kriterleri dışında bir ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ | T-210 | [email protected] | 7870 | Pazartesi 11.00 |
Dersin İçeriği
İşletme ve işletme yönetimi hakkında temel bilgiler, temel işletme fonksiyonlar, üretim, pazarlama ve finans faaliyetlerinin işletmelerdeki konumu
Dersin Amacı
İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme iç ve dış çevrelerine geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlanmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 2 |
| P5 | Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P9 | Dış ticaret alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme | 1 |
| P10 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 2 |
| P11 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma | 4 |
| P12 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 1 |
| P13 | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | P.1.5 | 5 |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | 1 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | 5 |
| Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | 5 |
| Ö6 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.4.5 | 1 |
| Ö7 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | 5 |
| Ö8 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | P.5.4 | 5 |
| Ö9 | Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. | P.5.2 | 5 |
| Ö10 | Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. | P.5.3 | 5 |
| Ö11 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | P.5.1 | 5 |
| Ö12 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | P.9.1 | 1 |
| Ö13 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | P.10.1 | |
| Ö14 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | P.10.2 | |
| Ö15 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | P.10.4 | |
| Ö16 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | P.11.4 | |
| Ö17 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | P.12.1 | |
| Ö18 | Elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü finansal olarak değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | P.13.1 | |
| Ö19 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. | P.13.3 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşletme Bilimi ilgili Temel Kavramlar (Girişim, Girişimci, Diğer disiplinlerle ilişkiler) |
| 2 | İşletmelerin çevresi, iş etiği ve sosyal sorumluluk |
| 3 | İşletmelerin sınıflandırılması |
| 4 | İşletmelerin sınıflandırılması 2 |
| 5 | İşletmelerin Fonksiyonları (Üretim Fonksiyonu) |
| 6 | Yönetim Fonksiyonu ve Yönetimin Fonksiyonları |
| 7 | Vize öncesi konu tekrarı |
| 8 | İnsan kaynakları yönetimi |
| 9 | Motivasyon kuramı |
| 10 | Örgüt Kültürü |
| 11 | İşletmelerin kuruluşu, iş fikri |
| 12 | Ar-Ge ve Yenilik Yönetimi |
| 13 | Tedarik Zinciri Yönetimi |
| 14 | Tüm öğrenilenlerle genel bir işletme analizi yapma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletme |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 173 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilmek. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Ekip çalışmasına yatkın olma ve mesleki etik kurallarını öğrenme. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Örnek bir analiz gerçekleştirip grup çalışması yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Örnek bir analiz gerçekleştirip sunum yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Alana yönelik araştırma yaparken bilgi iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Temel kavramların evrensel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Elde edilen bilgileri, ahlaki değerler ışığında uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Analiz ve raporlamada etik değerleri dikkate alarak işlem gerçekleştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Alanında işlem yapabilme konusunda sorumluluk sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö16 | Topluma ve diğer işletmelere zarar verici işlemlerden ve toplumu yanıltacak bilgi üretmekten kaçınır ve çıkar çatışmalarından uzak durarak tarafsız bilgi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö17 | Eğitimde elde edilen bilgilerin fiiliyatta uygulanması sırasında talep edilen gerekliliklere uygun hareket edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö18 | Elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü finansal olarak değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö19 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir ve sadece yasalarca belirlenen kişi ve kuruluşlara bilgi verme, ilgili taraflara doğru bilgi verebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
