Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03610102 | Hukuka Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik olarak örnek olay anlatımıyla pekiştirilmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ders kaydı kriterleri dışında bir ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY | H-101 | [email protected] | 7480 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Toplumsal düzen ve bu düzenin sağlanmasının gerekliliği; ; Hukukun ve hukuk kurallarının ne olduğu
Dersin Amacı
Hukukun ne olduğu, işlevleri, tüm hukuk dalları hakkında temel ve genel bilgi edindirmek, temel hukuk mantığı kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Dış Ticaretle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P2 | Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P3 | Dış ticaret süreçlerindeki etkenleri ve faaliyetleri, onların birbirleriyle ve başka sistemlerdeki etkenlerle ve faaliyetlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 4 |
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 2 |
| P5 | Dış ticaretle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 2 |
| P6 | Dış ticaretle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme | 4 |
| P7 | Dış ticaret alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.3.4 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | 1 |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | 1 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Toplumsal düzen kuralları, hukuk ve hukuk kuralları |
| 2 | Hukuk kurallarının uygulanması |
| 3 | Hukukun kaynakları, hukukun bölümleri |
| 4 | Hukukun bölümleri (Medeni hukuk, Borçlar hukuku) |
| 5 | Hukukun bölümleri (Ticaret hukuku, milletlerarası özel hukuk) |
| 6 | Kamu hukuku (Anayasa hukuku, idare hukuku) |
| 7 | Kamu hukuku (Ceza hukuku, ceza usul hukuku, uluslararası hukuk) |
| 8 | Karma hukuk dalları (Medeni, usul hukuku, icra ve iflas hukuku) |
| 9 | Karma hukuk dalları (İş hukuku, Tüketici hukuku) |
| 10 | Hak kavramı, hakkın türleri, hakların kazanılması kaybedilmesi |
| 11 | İyiniyet kavramı, hakların korunması |
| 12 | Hakların korunması |
| 13 | Hukuki olaylar eylemler ve işlemler |
| 14 | Yargı örgütü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Haluk Hadi SÜMER,Hukuka giriş (kavramlar&kurumlar), Seçkin, Ankara 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 1 | 60 | 60 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 179 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | 5 | - |
| Ö2 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | 5 |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | 4 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | 5 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | 4 |
