Dış Ticaret
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03610101 | İşletme Matematiği | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım (Teorik Sunum) Soru–Cevap Problem Çözme / Uygulamalı Alıştırmalar Vaka Analizi (Case Study) |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ | C-212 | [email protected] | 7234 | Salı 11:00 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında sayılar, oranlar, yüzdeler ve temel aritmetik işlemlerden başlanarak, faiz ve iskonto hesaplamaları, kredi ve borç yönetimi, yatırım analizleri (NPV, IRR),amortisman yöntemleri gibi konular işlenecektir.
İşletme matematiği dersinde öğrenciler, finansal karar alma süreçlerinde kullanılan matematiksel yöntemleri öğrenerek iş hayatında uygulanabilir çözüm yolları geliştirebileceklerdir. Bu çerçevede ders, işletme ve ekonomi alanında analitik düşünmeyi, problem çözme becerisini ve sayısal verilerle karar verme yetkinliğini geliştirmeye yönelik vaka analizleri ile desteklenecektir.
İşletme matematiği dersinde öğrenciler, finansal karar alma süreçlerinde kullanılan matematiksel yöntemleri öğrenerek iş hayatında uygulanabilir çözüm yolları geliştirebileceklerdir. Bu çerçevede ders, işletme ve ekonomi alanında analitik düşünmeyi, problem çözme becerisini ve sayısal verilerle karar verme yetkinliğini geliştirmeye yönelik vaka analizleri ile desteklenecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilere işletme alanında karşılaşılan finansal ve ticari problemleri çözmek için gerekli matematiksel yöntemleri kazandırmak. Özellikle faiz, iskonto, yatırım analizi, oranlar, olasılık ve istatistik konularını işletme bağlamında uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P4 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme | 4 |
| P10 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.4.1 | 1 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.4.2 | 1 |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.4.3 | 1 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.4.5 | 1 |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.4.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar |
| 2 | Faiz Hesaplamaları |
| 3 | Paranın zaman değeri |
| 4 | Anapara ve Borç Yönetimi |
| 5 | Yatırım Analizi: NBD, NGD |
| 6 | Yatırım Analizi: YENH |
| 7 | Yatırım Analizi: Karlılık İndexleri |
| 8 | Vize |
| 9 | Mal ve Hizmetler Dünyasında Kullanılan Matematik |
| 10 | Maliyet Hacim Kar Analizi |
| 11 | Amortisman Hesaplama |
| 12 | Olasılık ve Karar Verme |
| 13 | Olasılık ve Karar Verme |
| 14 | Matematiği İş Hayatına Taşımak |
| 15 | Genel Değerlendirme, Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler, Edward T.Dowling, McGraw-Hill, 1993 (Çeviri: Doç. Dr. Ömer Faruk Çolak, Murat Yıldırımoğlu, Nobel Yayın Dağıtım) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 171 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | 5 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 4 |
| Ö5 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 5 |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - |
