İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Dış Ticaret Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03610101 İşletme Matematiği 1 Güz 1 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım (Teorik Sunum) Soru–Cevap Problem Çözme / Uygulamalı Alıştırmalar Vaka Analizi (Case Study)
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ C-212 [email protected] 7234 Salı
11:00
Dersin İçeriği
Ders kapsamında sayılar, oranlar, yüzdeler ve temel aritmetik işlemlerden başlanarak, faiz ve iskonto hesaplamaları, kredi ve borç yönetimi, yatırım analizleri (NPV, IRR),amortisman yöntemleri gibi konular işlenecektir.
İşletme matematiği dersinde öğrenciler, finansal karar alma süreçlerinde kullanılan matematiksel yöntemleri öğrenerek iş hayatında uygulanabilir çözüm yolları geliştirebileceklerdir. Bu çerçevede ders, işletme ve ekonomi alanında analitik düşünmeyi, problem çözme becerisini ve sayısal verilerle karar verme yetkinliğini geliştirmeye yönelik vaka analizleri ile desteklenecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilere işletme alanında karşılaşılan finansal ve ticari problemleri çözmek için gerekli matematiksel yöntemleri kazandırmak. Özellikle faiz, iskonto, yatırım analizi, oranlar, olasılık ve istatistik konularını işletme bağlamında uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Dış Ticaret alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 3
P4 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme 4
P10 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.4.1 1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.4.2 1
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.4.3 1
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.4.4 1
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.4.5 1
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.4.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 Faiz Hesaplamaları
3 Paranın zaman değeri
4 Anapara ve Borç Yönetimi
5 Yatırım Analizi: NBD, NGD
6 Yatırım Analizi: YENH
7 Yatırım Analizi: Karlılık İndexleri
8 Vize
9 Mal ve Hizmetler Dünyasında Kullanılan Matematik
10 Maliyet Hacim Kar Analizi
11 Amortisman Hesaplama
12 Olasılık ve Karar Verme
13 Olasılık ve Karar Verme
14 Matematiği İş Hayatına Taşımak
15 Genel Değerlendirme, Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler, Edward T.Dowling, McGraw-Hill, 1993 (Çeviri: Doç. Dr. Ömer Faruk Çolak, Murat Yıldırımoğlu, Nobel Yayın Dağıtım)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 171
Toplam Yük / 30 5,70
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme 5
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 5
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. -
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 4
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 5
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. -