Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99201003 | İş Yaşamı Oryantasyonu | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ | C-127 | [email protected] | 7436 | Çarşamba 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanıtımı ve Oryantasyon, İş Yaşamına Giriş ve İş Kültürü, Kurum Kültürü ve Kurumsal Yapı, İş Etiği ve Profesyonel Davranış, İletişim Becerileri, Takım Çalışması ve İşbirliği, Zaman Yönetimi ve Planlama, İş Ortamında İletişim Teknolojileri, Performans, Motivasyon ve İş Tatmini, Kariyer Planlama ve Kişisel Gelişim, İş Güvenliği ve Çalışma Disiplini, Stres Yönetimi ve İş Hayatında Denge, Genel Tekrar ve Uygulamalı Değerlendirme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yeni çalışanların kurum içindeki rollerine yumuşak bir geçiş yapmalarını kolaylaştırmaktır. Şirketin misyonu, değerleri, kültürü, politikaları, prosedürleri ve beklentileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak kendilerini iyi karşılanmış, bilgilendirilmiş ve kuruma etkin bir şekilde katkıda bulunmaya hazır hissetmelerine yardımcı olmayı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
| P2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 4 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P20 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.17.1 | 1,2,5 |
| Ö2 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır. | P.9.1 | 1,2 |
| Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | P.17.3 | 1,2,5 |
| Ö4 | Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar. | P.9.4 | 1,3 |
| Ö5 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | P.19.2 | 1,2 |
| Ö6 | İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir | P.2.4 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı, değerlendirme sistemi, iş yaşamına giriş kavramı |
| 2 | İş dünyasının temel kavramları, iş kültürü, kurum değerleri, profesyonellik |
| 3 | Kurum yapısı, birimler arası ilişkiler, organizasyon şeması |
| 4 | İş ahlakı, dürüstlük, gizlilik, sorumluluk bilinci, etik ikilemler |
| 5 | Kurum içi ve dışı iletişim, sözlü-yazılı iletişim, beden dili, aktif dinleme |
| 6 | Takım rolleri, grup içi uyum, çatışma yönetimi, ortak hedefe ulaşma |
| 7 | Günlük iş planı, öncelik belirleme, verimlilik artırma yöntemleri |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | E-posta ve çevrim içi iletişim kuralları, dijital nezaket, uzaktan çalışma kültürü |
| 10 | Kişisel motivasyon kaynakları, geri bildirim alma-verme, başarı odaklı çalışma |
| 11 | CV hazırlama, mülakat teknikleri, kariyer hedefi belirleme |
| 12 | İş yaşamında stres nedenleri, başa çıkma yolları, kişisel–iş dengesi |
| 13 | İş sağlığı ve güvenliği, işyerinde kurallar, dikkat edilmesi gereken davranışlar |
| 14 | İş yaşamında stres nedenleri, başa çıkma yolları, kişisel–iş dengesi |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dersin akademisyeninin paylaştığı notlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P9 | P17 | P19 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir | - | - | - | - |
| Ö2 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır. | - | - | - | - |
| Ö3 | Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar. | - | - | - | - |
| Ö4 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | - | - | - | - |
| Ö5 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | - | - | - | - |
| Ö6 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | - | - | - | - |
