P1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
| P.1.1) Bilişim güvenliği temel kavramlarını tanımlar. |
| P.1.2) Bilgisayar ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir. |
| P.1.3) Temel programlama mantığı ve veri yapıları hakkında bilgiye sahiptir. |
| P.1.4) Temel bilgisayar mimarisini açıklar. |
| P.1.5) Güncel güvenlik trendlerini analiz eder. |
| P.1.6) Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. |
|
P2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
| P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular |
| P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir |
| P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
| P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir |
| P.2.5) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
| P.2.6) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite konularında sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir |
|
P3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
| P.3.1) Alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri düzenli olarak takip eder ve mesleki gelişimine uygular. |
| P.3.2) Güncel yazılım araçlarını uygular. |
| P.3.3) Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir. |
| P.3.4) Güncel siber tehditler hakkında bilgi sahibidir. |
| P.3.5) Mesleki yenilikleri meslektaşlarına aktarır. |
| P.3.6) Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder. |
|
P4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
| P.4.1) Ofis ve yazılım araçlarını etkin biçimde kullanır. |
| P.4.2) Programlama ortamlarını tanımlar. |
| P.4.3) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. |
| P.4.4) Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| P.4.5) İhtiyaç duyulan bilişim teknolojilerini araştırır, seçer ve uygun şekilde entegre eder. |
| P.4.6) Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilir. |
|
P5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
| P.5.1) Bir problemi analiz eder. |
| P.5.2) Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. |
| P.5.3) Uygun çözüm alternatiflerini üretir. |
| P.5.4) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer. |
| P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular. |
| P.5.6) Analitik düşünme sürecini raporlaştırır. |
|
P6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
| P.6.1) Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilir. |
| P.6.2) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar. |
| P.6.3) Bilgisayar ve veri bilimi analizlerini ve sonuçlarını raporlayabilir. |
| P.6.4) Mesleki terminolojiyi doğru kullanır. |
| P.6.5) Ekip çalışmasında etkin iletişim ve müzakere becerilerini kullanarak iş birliği yapabilir. |
| P.6.6) MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. |
|
P7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
| P.7.1) Takım çalışmasının önemini açıklar. |
| P.7.2) Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. |
| P.7.3) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
| P.7.4) Proje veya görev kapsamında verilen sorumlulukları zamanında ve beklenen kalitede yerine getirir. |
| P.7.5) Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilir. |
| P.7.6) Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. |
|
P8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
| P.8.1) Kendi güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
| P.8.2) Bireysel kariyer hedeflerini belirler ve bu hedeflere ulaşmak için kişisel gelişim planı oluşturur. |
| P.8.3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli günceller. |
| P.8.4) Kendini değerlendirir ve öz eleştiri yaparak öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bu yönde aksiyon alır. |
| P.8.5) Mesleki sertifika programlarını araştırır. |
| P.8.6) Öğrenme deneyimlerini paylaşır. |
|
P9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
| P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır. |
| P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder. |
| P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir. |
| P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar. |
| P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular. |
| P.9.6) Mesleki faaliyetleri sırasında veri gizliliği, veri güvenliği ve fikri mülkiyet hakları konularındaki yasal ve etik sorumluluklara uyar. |
|
P10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| P.10.1) Temel düzeyde mesleki terimleri tanır. |
| P.10.2) İkinci bir yabancı dili de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
| P.10.3) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanır. |
| P.10.4) Çevrimiçi kaynaklardan bilgi toplar. |
| P.10.5) Yabancı dilde yayınlanan mesleki literatürü takip eder ve anlar. |
| P.10.6) Farklı uluslardan ve kültürlerden meslektaşları ile iletişim kurarak bilgi alışverişinde bulunur. |
|
P11) Veri güvenliği ve şifreleme yöntemlerini açıklar ve uygular.
| P.11.1) Veri güvenliğinin temel prensiplerini ve amacını tanımlar. |
| P.11.2) Şifreleme algoritmalarının çalışma prensiplerini açıklar. |
| P.11.3) Belirli bir veri koruma ihtiyacı için en uygun şifreleme yöntemini seçebilir. |
| P.11.4) Temel düzeyde şifreleme ve veri çözme işlemlerini gerçekleştirecek araçları veya programlama yapılarını uygular. |
| P.11.5) Şifreleme anahtarlarının yönetimi ve korunmasının veri güvenliğindeki kritik önemini kavrar. |
| P.11.6) Şifreleme yöntemlerinin veri bütünlüğü ve kimlik doğrulamasını sağlama rollerini açıklar ve bu yöntemleri kullanır. |
|
P12) Ağ, internet güvenliği ve siber tehditlere karşı korunma tekniklerini açıklar ve uygular.
| P.12.1) Ağ ve internet güvenliğinin temel kavramlarını tanımlar ve işlevlerini açıklar. |
| P.12.2) Güncel ve yaygın siber tehdit türlerini ayırt eder ve bu tehditlerin sistemlere nasıl zarar verdiğini açıklar. |
| P.12.3) Temel düzeyde ağ güvenliği araçlarını yapılandırır ve uygular. |
| P.12.4) Ağ izleme araçlarını kullanır. |
| P.12.5) Bireysel ve kurumsal düzeyde internet kullanımı ve ağ erişimi için gerekli olan temel korunma tekniklerini uygular. |
| P.12.6) Kurumların ve bireylerin siber güvenlik farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerine katkıda bulunur. |
|
P13) Bilgisayar ve yazılım sistemlerinde güvenlik açıklarını tespit eder ve açıkları giderir.
| P.13.1) Yazılım ve sistemlerdeki yaygın güvenlik açıklarını ve bu açıkların nedenlerini açıklar. |
| P.13.2) Güvenlik açıklarını bulmak için kullanılan temel analiz ve tarama araçlarını kullanabilir. |
| P.13.3) Tespit edilen bir güvenlik açığının olası etkisini ve risk seviyesini değerlendirir. |
| P.13.4) Sistem ve yazılımların yaşam döngüsü boyunca güvenlik kontrollerini sürdürmenin önemini kavrar ve temel adımlarını uygular. |
| P.13.5) Tespit edilen güvenlik açıklarını kapatmak için uygun yamaları veya kod düzeltmelerini önerir ve uygular. |
| P.13.6) Güvenlik testleri sonrasında elde edilen sonuçları anlaşılır bir şekilde raporlar ve ilgili paydaşlara sunar. |
|
P14) Matematiksel hesaplamaları yapar.
| P.14.1) Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir. |
| P.14.2) Mesleğiyle ilgili verileri analiz etmek, algoritmaları ve mantıksal süreçleri anlamak için sayı sistemleri ve temel mantık yapılarını kullanır. |
| P.14.3) Elde edilen verileri özetlemek için matematiksel bilgiyi kullanır. |
| P.14.4) Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar. |
| P.14.5) Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir. |
| P.14.6) Şifreleme algoritmalarında kullanılan matematiksel temelleri açıklar. |
|
P15) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P16) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyeti'ne gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilmek ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilmek.
| P.16.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.16.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.16.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.16.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.16.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
| P.16.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P17) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.17.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.17.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.17.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.17.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.17.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.17.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P18) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilmek.
| P.18.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.18.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.18.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.18.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.18.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.18.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P19) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.19.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.19.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.19.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.19.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.19.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.19.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.19.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.19.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P20) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.20.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.20.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.20.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
| P.20.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.20.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.20.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|