Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08131111 | Mikrodenetleyici Uygulamaları | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ | C-127 | [email protected] | 7436 | Çarşamba 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders; Mikrodenetleyici kavramı ve giriş, Mikrodenetleyici Mimarisi, Geliştirme Ortamı ve Programlama Araçları, Temel Giriş/Çıkış Uygulamaları, Zamanlama ve Döngü Kontrolleri, Sensörlerden Veri Okuma, Motor ve Röle Kontrolü, PWM (Pulse Width Modulation) Uygulamaları, Kesme (Interrupt) İşlemleri, Seri İletişim (UART, I2C, SPI), Veri Güvenliği ve Gömülü Sistemlerde Şifreleme, Mini Proje Geliştirme ve Proje Sunumu konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin mikrodenetleyici tabanlı sistemleri tanımalarını, donanım ve yazılım etkileşimini kavramalarını ve Arduino, PIC, STM32 veya benzeri platformlar üzerinde temel uygulamaları yapabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, bilişim güvenliği bakış açısıyla gömülü sistemlerde güvenli veri işleme, sensör verisi yönetimi ve iletişim protokollerini öğretmeyi hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
| P8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel bilgisayar mimarisini açıklar. | P.1.4 | 1,2 |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir. | P.3.3 | 1,2 |
| Ö3 | Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder. | P.3.6 | 1,7 |
| Ö4 | Bir problemi analiz eder. | P.5.1 | 1,2 |
| Ö5 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | P.5.2 | 1,2 |
| Ö6 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar. | P.6.2 | 5 |
| Ö7 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | P.7.6 | 1,2 |
| Ö8 | Öğrenme deneyimlerini paylaşır. | P.8.6 | 5,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mikrodenetleyici kavramı, mikroişlemci ile farkı, kullanım alanları |
| 2 | Bellek yapısı, CPU, giriş/çıkış portları, ADC, PWM kavramı |
| 3 | Arduino IDE veya MPLAB tanıtımı, temel yazılım bileşenleri, pin yapısı |
| 4 | LED yakma, buton okuma, breadboard üzerinde devre kurma |
| 5 | Delay fonksiyonu, millis(), sayaçlar, örnek uygulamalar |
| 6 | Analog ve dijital sensörlerin bağlantısı (ısı, ışık, mesafe) |
| 7 | DC motor, servo motor, röle bağlantısı, transistör kullanımı |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | LED parlaklık kontrolü, motor hız kontrolü |
| 10 | Donanımsal kesmeler, butonla kesme örnekleri |
| 11 | Bilgisayar veya sensör ile veri alışverişi, güvenli iletişim |
| 12 | Basit şifreleme algoritmaları, güvenli veri aktarımı |
| 13 | Öğrenciler kendi seçtikleri uygulamayı tasarlar. |
| 14 | Proje sunumları, geribildirim, dersin genel değerlendirmesi |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dersin akademisyeninin paylaştığı notlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel bilgisayar mimarisini açıklar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Bir problemi analiz eder. | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Öğrenme deneyimlerini paylaşır. | - | - | - | - | - | - |
