Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08131109 | Devre Analizi | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve AKIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve AKIN | C-129 | [email protected] | 7869 | Çarşamba 14.00-16.00 |
Dersin İçeriği
Ders içeriği, öncelikle Ohm Kanunu ile Kirşof Akım ve Gerilim Kanunları gibi temel elektrik yasalarına odaklanır. Ardından, devreleri çözmek ve basitleştirmek için kullanılan düğüm gerilimi (Node Voltage) ve çevre akımı (Mesh Current) gibi gelişmiş analiz yöntemleri işlenir. İçerikte ayrıca Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri ile maksimum güç transferi teoremleri yer alır. Son olarak, devrelerin zaman içindeki tepkilerini anlamak için RL, RC ve RLC devrelerinin geçici durum (transient) ve sürekli durum (steady-state) analizleri detaylıca incelenir.
Dersin Amacı
"Devre Analizi" dersinin temel amacı, öğrencilere temel elektrik devrelerinin çalışma prensiplerini ve davranışlarını matematiksel olarak analiz edebilme yeteneği kazandırmaktır. Bu ders, öğrencileri hem Doğru Akım (DC) hem de Alternatif Akım (AC) devrelerinin temel kavramları ve bileşenleriyle tanıştırarak, elektrik ve elektronik mühendisliğinin daha ileri konuları için sağlam bir teorik temel oluşturmayı hedefler. Öğrencilerin devrelerin giriş-çıkış ilişkilerini tahmin etme ve ölçülen değerleri yorumlama yeteneği geliştirmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P14 | Matematiksel hesaplamaları yapar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | P.1.6 | 1,3 |
| Ö2 | Bir problemi analiz eder. | P.5.1 | 1,3 |
| Ö3 | Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir. | P.14.1 | 1,3 |
| Ö4 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | P.5.2 | 1,3 |
| Ö5 | Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar. | P.14.4 | 1,3 |
| Ö6 | Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir. | P.14.5 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar, SI Birimleri, Akım, Gerilim, Güç ve Enerji |
| 2 | Devre Elemanları: Direnç, İdeal Kaynaklar ve Ohm Kanunu |
| 3 | Kirşof Kanunları: Kirşof Akım (KCL) ve Gerilim (KVL) Kanunları |
| 4 | Seri ve Paralel Direnç Devreleri |
| 5 | Düğüm Gerilimi (Nodal Analysis) Analiz Yöntemi |
| 6 | Çevre Akımı (Mesh Analysis) Analiz Yöntemi |
| 7 | Quiz + Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Süperpozisyon, Kaynak Dönüşümü ve Maksimum Güç Transferi Teoremleri |
| 10 | Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri |
| 11 | Kapasitör (Kondansatör) ve İndüktör (Bobin) Devre Elemanları |
| 12 | Birinci Dereceden Devreler: Serbest ve Zorlanmış RL/RC Tepkileri |
| 13 | İkinci Dereceden Devreler: RLC Devrelerinin Doğal Tepkileri |
| 14 | Sinüsoidal Kaynaklar ve Fazör (Phasor) Kavramı |
| 15 | Quiz + Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Muammer Gökbulut, "Elektrik Devre Analizi" |
| Hasan Selçuk Selek, "Doğru Akım Devre Analizi" | |
| Charles K. Alexander & Matthew N. O. Sadiku, "Fundamentals of Electric Circuits" | |
| J. David Irwin & R. Mark Nelms, "Basic Engineering Circuit Analysis" |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 5 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 20 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 5 | 2 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | 5 | 3 | 4 |
| Ö2 | Bir problemi analiz eder. | 4 | 5 | 4 |
| Ö3 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | 4 | 5 | 4 |
| Ö4 | Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir. | 4 | 4 | 5 |
| Ö5 | Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar. | 4 | 4 | 5 |
| Ö6 | Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir. | 5 | 5 | 5 |
