Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08131104 | Mobil Programlama | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ | C-127 | [email protected] | 7436 | Çarşamba 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders; Mobil Geliştirmeye Giriş, Mobil İşletim Sistemleri ve Mimari, Geliştirme Ortamının Kurulumu, İlk Uygulama: "Merhaba Dünya!", Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı, Kullanıcı Etkileşimi ve Olaylar (Events), Veri Saklama Yöntemleri, Mobil Uygulamalarda Ağ İşlemleri (API, JSON), Mobil Güvenlik Temelleri, Bildirimler ve Arka Plan İşlemleri, Haritalar ve Konum Servisleri, Proje Geliştirme ve Test, Proje Sunumu ve Genel Değerlendirme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin mobil uygulama geliştirme süreçlerini öğrenmelerini, Android ve iOS platformlarında temel uygulamalar geliştirebilmelerini ve mobil yazılımlarda veri güvenliği, kullanıcı gizliliği ve güvenli kodlama kavramlarına hâkim olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 4 |
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 4 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P20 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | P.1.6 | 1,2 |
| Ö2 | Alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri düzenli olarak takip eder ve mesleki gelişimine uygular. | P.3.1 | 1,2 |
| Ö3 | Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder. | P.3.6 | 1,2,7 |
| Ö4 | Ofis ve yazılım araçlarını etkin biçimde kullanır. | P.4.1 | 1,2 |
| Ö5 | Uygun çözüm alternatiflerini üretir. | P.5.3 | 1,2 |
| Ö6 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar. | P.6.2 | 2,5 |
| Ö7 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | P.20.5 | 1,2 |
| Ö8 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | P.20.6 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Oyun Programlamaya Giriş |
| 2 | Oyun Motorları ve Araçları |
| 3 | Programlama Temelleri ve Oyun Scriptleri |
| 4 | Oyun Mekaniği ve Fizik Sistemleri |
| 5 | Karakter ve Çevre Tasarımı |
| 6 | Kamera ve Kullanıcı Arayüzü (UI) |
| 7 | Ses ve Müzik Entegrasyonu |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Yapay Zeka (AI) ve Karakter Davranışları |
| 10 | Çoklu Oyunculu Oyun Geliştirme (Multiplayer) |
| 11 | Oyun Performansı ve Optimizasyon |
| 12 | Oyun Testi ve Hata Ayıklama |
| 13 | Proje Geliştirme ve Sunum |
| 14 | Proje Geliştirme ve Sunum |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dersin akademisyeninin paylaştığı notlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P6 | P20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri düzenli olarak takip eder ve mesleki gelişimine uygular. | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Ofis ve yazılım araçlarını etkin biçimde kullanır. | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Uygun çözüm alternatiflerini üretir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - |
