Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08131101 | Görüntü İşlemeye Giriş | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ | C-127 | [email protected] | 7436 | Çarşamba 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders; Görüntü işlemeye giriş, Görüntü işlemenin temelleri, Konum bölgesinde görüntü iyileştirme, Frekans bölgesinde görüntü iyileştirme, Görüntü onarma, Renkli görüntü işleme, Dalgacık dönüşümü ve çoklu çözünürlüklü görüntü işleme, Görüntü sıkıştırma, Görüntü işleme yöntemleri, Matlab'da uygulama ve Proje uygulaması konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin dijital görüntülerin işlenmesi, iyileştirilmesi, sıkıştırılması ve analiz edilmesi süreçlerinde temel bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarını, Matlab ortamında görüntü işleme yöntemlerini uygulayarak pratik yapmalarını amaçlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P14 | Matematiksel hesaplamaları yapar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | P.1.6 | 2,3,7 |
| Ö2 | Güncel yazılım araçlarını uygular. | P.3.2 | 1,2,7 |
| Ö3 | Programlama ortamlarını tanımlar. | P.4.2 | 1,2,7 |
| Ö4 | Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilir. | P.4.6 | 1,2 |
| Ö5 | Elde edilen verileri özetlemek için matematiksel bilgiyi kullanır. | P.14.3 | 1,2,3,7 |
| Ö6 | Bilgisayar ve veri bilimi analizlerini ve sonuçlarını raporlayabilir. | P.6.3 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Görüntü işlemeye giriş |
| 2 | Görüntü işlemenin temelleri |
| 3 | Konum bölgesinde görüntü iyileştirme |
| 4 | Frekans bölgesinde görüntü iyileştirme |
| 5 | Görüntü onarma |
| 6 | Renkli görüntü işleme |
| 7 | Dalgacık dönüşümü ve çoklu çözünürlüklü görüntü işleme |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Görüntü sıkıştırma |
| 10 | Görüntü işleme yöntemleri |
| 11 | Görüntü işleme yöntemleri |
| 12 | Matlab'da uygulama |
| 13 | Matlab'da uygulama |
| 14 | Proje uygulaması |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dersin akademisyeninin paylaştığı notlar |
| Digital image processing, Gonzalez and Woods, Copyright 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P6 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Güncel yazılım araçlarını uygular. | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Programlama ortamlarını tanımlar. | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilir. | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Bilgisayar ve veri bilimi analizlerini ve sonuçlarını raporlayabilir. | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Elde edilen verileri özetlemek için matematiksel bilgiyi kullanır. | - | - | - | - | - |
