Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08121107 | Temel Elektronik | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve AKIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve AKIN | C-129 | [email protected] | 7869 | Çarşamba 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
1. Elektronikte Kullanılan Temel Kavramlar
2. Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar
3. Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar
4. RL, RC ve RLC Devreleri
5. RL, RC ve RLC Devreleri
6. Diyotlu Doğrultucu Devreler
7. Transistörlü Devreler
8. Transistörlü Devreler
9. İşlemsel Yükselteç Devreleri
10. İşlemsel Yükselteç Devreleri
11. Filtre Devreleri
12. Filtre Devreleri
2. Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar
3. Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar
4. RL, RC ve RLC Devreleri
5. RL, RC ve RLC Devreleri
6. Diyotlu Doğrultucu Devreler
7. Transistörlü Devreler
8. Transistörlü Devreler
9. İşlemsel Yükselteç Devreleri
10. İşlemsel Yükselteç Devreleri
11. Filtre Devreleri
12. Filtre Devreleri
Dersin Amacı
"Temel Elektronik" dersinin amacı, öğrencilere elektronik devre elemanları ve sistemleri hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, direnç, kondansatör ve bobin gibi pasif elemanlardan, diyot ve transistör gibi aktif elemanlara kadar birçok temel bileşenin yapısını, çeşitlerini ve çalışma prensiplerini öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, bu dersle birlikte Ohm ve Kirşof kanunları gibi temel elektrik-elektronik yasalarını öğrenir, devre şemalarını okuyup kurabilir ve multimetre gibi temel ölçüm aletlerini kullanma becerisi kazanır. Sonuç olarak, bu ders, öğrencileri daha ileri düzey elektronik ve ilgili mühendislik konularına hazırlayan sağlam bir temel oluşturur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P14 | Matematiksel hesaplamaları yapar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel bilgisayar mimarisini açıklar. | P.1.4 | 1,3 |
| Ö2 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | P.1.6 | 1,3 |
| Ö3 | Bir problemi analiz eder. | P.5.1 | 1,3 |
| Ö4 | Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir. | P.14.1 | 1,3 |
| Ö5 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | P.5.2 | 1,3 |
| Ö6 | Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar. | P.14.4 | 1,3 |
| Ö7 | Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular. | P.5.5 | 1,3 |
| Ö8 | Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir. | P.14.5 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektronikte Kullanılan Temel Kavramlar |
| 2 | Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar |
| 3 | Elektronik Devre Elemanları ve Yardımcı Elemanlar |
| 4 | RL, RC, RLC Devreleri |
| 5 | RL, RC ve RLC Devreleri |
| 6 | Diyotlu Doğrultucu Devreler |
| 7 | Quiz + Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Transistörlü Devreler |
| 10 | Transistörlü Devreler |
| 11 | İşlemsel Yükselteç Devreleri |
| 12 | İşlemsel Yükselteç Devreleri |
| 13 | Filtre Devreleri |
| 14 | Filtre Devreleri |
| 15 | Quiz + Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 5 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 20 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 5 | 2 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel bilgisayar mimarisini açıklar. | 5 | 4 | 3 |
| Ö2 | Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir. | 5 | 5 | 3 |
| Ö3 | Bir problemi analiz eder. | 4 | 5 | 3 |
| Ö4 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | 4 | 5 | 4 |
| Ö5 | Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular. | 4 | 5 | 3 |
| Ö6 | Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir. | 4 | 4 | 5 |
| Ö7 | Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar. | 3 | 4 | 5 |
| Ö8 | Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir. | 3 | 4 | 5 |
