İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08121106 Veri Madenciliği 1 Bahar 2 2+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşe Merve BÜYÜKBAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders; Veri madenciliğinin tanımı, Veri madenciliği uygulama alanlarına, tekniklerine ve modellerine genel bakış, Veri madenciliği aşamaları: Amacı belirleme, Veri kümesi oluşturma, Veri ayıklama ve önişleme, Veri azaltma ve veri dönüşümü, Veri madenciliği öğrenme algoritmasını seçme, Veri Madenciliği öğrenme algoritmaları, Sınıflandırma, Eğri uydurma, Bağıntı kuma, Bellek tabanlı yöntemleri ve k-komşu algoritması konularını içermektedir.
Dersin Amacı
21. yy'da hızla gelişen ve hem araştırmacılar hem de uygulamacılar için çok popüler olan veri biliminin temellerini ortaya koyar. Ders bir veri bilimcisinin sahip olması gereken temel yetenekleri öğrenciye aktarır ve öğrencinin bunları farklı alanlara uygulamasını sağlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
P5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
P9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
P20 Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel bilgisayar mimarisini açıklar. P.1.4 7
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.4.3 1,2,7
Ö3 Uygun çözüm alternatiflerini üretir. P.5.3 2,7
Ö4 Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder. P.9.2 1,2,7
Ö5 Mesleki faaliyetleri sırasında veri gizliliği, veri güvenliği ve fikri mülkiyet hakları konularındaki yasal ve etik sorumluluklara uyar. P.9.6 2,7
Ö6 Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. P.20.1 1,3,5
Ö7 Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. P.20.2 4,6,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Veri madenciliğinin tanımı
2 Veri madenciliği uygulama alanlarına, tekniklerine ve modellerine genel bakış
3 Veri madenciliği aşamaları: Amacı belirleme
4 Veri kümesi oluşturma
5 Veri ayıklama ve önişleme
6 Veri azaltma ve veri dönüşümü
7 Veri madenciliği öğrenme algoritmasını seçme
8 Vize Sınavı
9 Veri Madenciliği öğrenme algoritmaları
10 Sınıflandırma
11 Eğri uydurma
12 Bağıntı kurma
13 Bellek tabanlı yöntemleri
14 K-komşu algoritması
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dersin akademisyeninin paylaştığı notlar
Veri Madenciliği Yöntemleri ve R Uygulamaları, Doç. Dr. Bülent ALTUNKAYNAK, Seçkin Yayınları, 2017. Silahtaroğlu,G., Veri Madenciliği, Papatya Yayınevi,2008.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 14 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P9 P20
Ö1 Temel bilgisayar mimarisini açıklar. - - - - -
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - - - - -
Ö3 Uygun çözüm alternatiflerini üretir. - - - - -
Ö4 Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder. - - - - -
Ö5 Mesleki faaliyetleri sırasında veri gizliliği, veri güvenliği ve fikri mülkiyet hakları konularındaki yasal ve etik sorumluluklara uyar. - - - - -
Ö6 Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. - - - - -
Ö7 Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. - - - - -