Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08121105 | E-Ticaret | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve AKIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve AKIN | C-129 | [email protected] | 7869 | Çarşamba 14.00-16:00 |
Dersin İçeriği
Ders içeriği, elektronik ticaretin kapsamlı bir görünümünü sunar. Başlıca konular arasında e-ticaret modelleri (B2C, B2B, C2C) ve platform türleri, e-ticaret sitesi altyapı seçimi ve tasarımı yer alır. Ayrıca, online işlemlerde hayati önem taşıyan elektronik ödeme sistemleri ve veri güvenliği konuları işlenir. İçeriğin önemli bir bölümü, dijital pazarlama stratejilerine (SEO, SEM, sosyal medya pazarlaması), e-ticaret hukuku (mesafeli satış sözleşmeleri, tüketici hakları) ve tedarik zinciri yönetimi (e-lojistik) süreçlerine ayrılmıştır.
Dersin Amacı
"E-Ticaret" dersinin temel amacı, öğrencilere dijital dünyada iş yapmanın temellerini öğretmek ve onları modern pazar yerlerinin dinamiklerine hazırlamaktır. Ders, öğrencilerin başarılı bir çevrimiçi işletme (online business) kurmak, yönetmek ve büyütmek için gereken teknik, hukuki, pazarlama ve lojistik bilgiye sahip olmalarını hedefler. Temel olarak, geleneksel iş modellerinden elektronik ticaret modellerine (B2C, B2B vb.) geçişin nasıl yapıldığını ve bu platformlarda nasıl rekabet avantajı elde edileceğini kavratmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | E-Ticaret'e Giriş: Tanımı, Kapsamı, Geleneksel Ticaretten Farkları |
| 2 | E-Ticaret Modelleri: B2C, B2B, C2C, G2C ve Yeni Modeller (M-Commerce, S-Commerce) |
| 3 | E-Ticaret Altyapıları: Site Kurulumu, Platform Seçimi (Hazır Sistemler, Açık Kaynak) |
| 4 | Web Sitesi Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi (UX): Görünüm, Navigasyon ve Mobil Uyumluluk |
| 5 | Dijital Pazarlama Stratejilerine Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi |
| 6 | Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması, E-Posta Pazarlaması ve Dönüşüm Optimizasyonu (CRO) |
| 7 | E-Ticaret Finansmanı ve Bütçeleme: Başlangıç Maliyetleri, Gelir/Gider Takibi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | E-Ticarette Ödeme Sistemleri: Sanal POS, Mobil Ödeme ve Dijital Cüzdanlar |
| 10 | E-Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Depolama, Stok Yönetimi ve Kargo Süreçleri |
| 11 | E-Ticaret Hukuku I: Mesafeli Satış Sözleşmeleri ve Tüketici Hakları |
| 12 | E-Ticaret Hukuku II: Kişisel Verilerin Korunması (KVKK/GDPR) ve Veri Güvenliği |
| 13 | E-Ticaret Veri Analitiği: Google Analytics Kullanımı ve Temel Metrikler (Trafik, Dönüşüm) |
| 14 | Pazar Yerlerinde Satış (Marketplaces): Pazarlama, Fiyatlandırma ve Stratejik Konumlandırma |
| 15 | Siber Güvenlik ve Dolandırıcılık Önleme Yöntemleri (Fraud Detection) |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kenneth C. Laudon & Carol Guercio Traver, "E-Commerce: Business, Technology, Society" |
| Dave Chaffey, "E-Business and E-Commerce Management" | |
| Prof. Dr. Coşkun Can Aktan, Prof. Dr. Fatih Yüksel, "E-Ticaret ve Yönetimi" |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
