İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
08120101 Nesne Tabanlı Programlama 1 Bahar 2 2+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Seda YILDIRIM
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Gizem ÇELİK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Gizem ÇELİK C-125 [email protected] 7434 Cuma
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş
Dersin Amacı
Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 4
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
P7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
P20 Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Güncel yazılım araçlarını uygular. P.3.2 4
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.4.3 1,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
2 Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması, Temel Bir Konsol ve İşletim Sistemi Uygulaması
3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
5 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
6 Kapsülleme
7 Nyp Örnek Kodlamalar
8 Kalıtım
9 Kalıtım örnekler
10 Çokbiçimlilik
11 Soyutlama
12 Enum, Static Yapılar
13 Koleksiyonlar, Hata Yönetimi, Dosya ve Dizin İşlemleri
14 Kodlama Standartları ve Clean Code İlkeleri ve Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Fahrettin ERDİNÇ, "C# ile Nesne Tabanlı Programlama", Abaküs Kitap, ISBN: 978-605-9129-00-8, Aralık 2023.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 2 20 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 126
Toplam Yük / 30 4,20
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Güncel yazılım araçlarını uygular. 5 5
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. 4 5