Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08110101 | Programlama Temelleri ve Algoritma | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Gizem ÇELİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Gizem ÇELİK | C-125 | [email protected] | 7434 | Cuma 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
1. Temel Kavramlar
-Yazılım ve Donanım
-Sayı Sistemleri
2. Algoritmalar ve Akış Diyagramları
-Sözde Kodlar
3. Bir C Programının Yazılması, Derlenmesi ve Çalıştırılması
4. İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler
5. Döngüler
6. Fonksiyonlar
7. Hata Ayıklama
8. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
9. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
10. İşaretçiler ve Şablonlara Giriş
11. Dosya İşleme ve Hata Yönetimi
-Yazılım ve Donanım
-Sayı Sistemleri
2. Algoritmalar ve Akış Diyagramları
-Sözde Kodlar
3. Bir C Programının Yazılması, Derlenmesi ve Çalıştırılması
4. İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler
5. Döngüler
6. Fonksiyonlar
7. Hata Ayıklama
8. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
9. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
10. İşaretçiler ve Şablonlara Giriş
11. Dosya İşleme ve Hata Yönetimi
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilere programlamanın temel kavramlarını ve algoritma tasarımının esaslarını öğretmektir. Öğrenciler, algoritmik düşünce yapısını kazanacak ve bu yapıyı kullanarak çeşitli problem çözme teknikleri geliştirecektir. Ayrıca, düşük seviyeli ve güçlü bir programlama dili olan C ile kodlama pratiği yaparak, yazılım geliştirme sürecinin temel yapı taşlarını öğreneceklerdir.
Ders kapsamında öğrenciler, değişkenler, veri tipleri, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve veri yapıları gibi temel programlama konularını öğrenerek; algoritma kurma, sorunları analiz etme, çözüm üretme ve bu çözümleri etkin bir şekilde kodlama becerisi kazanacaklardır. Bu ders, C programlama diline giriş seviyesindeki öğrenciler için, gelecekteki daha karmaşık yazılım geliştirme konularına geçişte sağlam bir temel oluşturarak algoritmik düşünme yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır.
Ders kapsamında öğrenciler, değişkenler, veri tipleri, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve veri yapıları gibi temel programlama konularını öğrenerek; algoritma kurma, sorunları analiz etme, çözüm üretme ve bu çözümleri etkin bir şekilde kodlama becerisi kazanacaklardır. Bu ders, C programlama diline giriş seviyesindeki öğrenciler için, gelecekteki daha karmaşık yazılım geliştirme konularına geçişte sağlam bir temel oluşturarak algoritmik düşünme yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P14 | Matematiksel hesaplamaları yapar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel programlama mantığı ve veri yapıları hakkında bilgiye sahiptir. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Programlama ortamlarını tanımlar. | P.4.2 | 1,7 |
| Ö3 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.3 | 1,7 |
| Ö4 | Bir problemi analiz eder. | P.5.1 | 1,3 |
| Ö5 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | P.5.2 | 1,3 |
| Ö6 | Mesleğiyle ilgili verileri analiz etmek, algoritmaları ve mantıksal süreçleri anlamak için sayı sistemleri ve temel mantık yapılarını kullanır. | P.14.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar ve Sayı Sistemleri |
| 2 | Derse Giriş ve Algoritmaya İlk Adım |
| 3 | Algoritmaya Giriş: Algoritma Kavramı, Özellikleri & Akış Diyagramı ve Temel Semboller |
| 4 | Sözde Kod (Pseudocode) ile Problem Çözme ve Akış Diyagramından Kodlamaya Geçiş |
| 5 | İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler |
| 6 | Döngüler |
| 7 | Quiz ve Genel Tekrar |
| 8 | Fonksiyonlar ve Parametre Kullanımı |
| 9 | Hata Ayıklama ve Program Analizi |
| 10 | Tek Boyutlu Diziler / İki Boyutlu Diziler |
| 11 | String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri |
| 12 | İşaretçiler (Pointers) ve Şablonlara Giriş |
| 13 | Dosya İşleme ve Hata Yönetimi |
| 14 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 1 | 15 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 157 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,23 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel programlama mantığı ve veri yapıları hakkında bilgiye sahiptir. | 5 | 4 | - | 4 |
| Ö2 | Programlama ortamlarını tanımlar. | 4 | 5 | - | - |
| Ö3 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | 5 | 5 | 4 | 5 |
| Ö4 | Bir problemi analiz eder. | 4 | 3 | 5 | 4 |
| Ö5 | Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar. | 4 | 3 | 5 | 4 |
| Ö6 | Mesleğiyle ilgili verileri analiz etmek, algoritmaları ve mantıksal süreçleri anlamak için sayı sistemleri ve temel mantık yapılarını kullanır. | 5 | 4 | 4 | 5 |
