Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99201022 | Matematik | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | yazılı sınav |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | TSMYO-T213 | [email protected] | 7916 |
Dersin İçeriği
Üslü ve Köklü İfadeler, Denklemler ve Alana özgü ilgili çeşitli problemler
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilgisayar programcılığı bölümünde öğrenim gören öğrencilere, programlama ve algoritma geliştirme süreçlerinde gerekli olan temel matematiksel kavramları kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrenciler, bilgisayar programcılığında karşılaştıkları matematiksel problemleri daha etkili bir şekilde çözebilecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.3 | 1 |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 1 |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kümeler |
| 2 | Küme Problemleri |
| 3 | Sayılar |
| 4 | Üslü sayılar |
| 5 | Üslü sayı problemleri |
| 6 | Köklü sayılar |
| 7 | Köklü sayı problemleri |
| 8 | Çarpanlara ayırma |
| 9 | 1. derece denklemler |
| 10 | 2. derece denklemler |
| 11 | Problem çözümleri |
| 12 | Problem çözümleri |
| 13 | Problem çözümleri |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ders notları |
| MYO'lar İçin Matematik ve Çözümleri Genel Matematik – 1 Prof. Dr. Ahmet Sinan Çevik,Öğr. Gör. Engin Bozacı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 112 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 3 | - | - |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | - | 4 | - |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 4 | - |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | - | - | 5 |
