P1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
| P.1.1) Bilgisayar temel elemanlarını bilir. |
| P.1.2) İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. |
| P.1.3) Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. |
| P.1.4) Bilgisayar ve Güvenliği hakkında bilgi sahibidir. |
|
P2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
| P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular |
| P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir |
| P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
| P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir |
| P.2.5) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir |
| P.2.6) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite konularında sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir |
|
P3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
| P.3.1) Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. |
| P.3.2) Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. |
| P.3.3) Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir |
| P.3.4) Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir |
| P.3.5) Temel analiz bilgilerine sahip olur. |
|
P4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
| P.4.1) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. |
| P.4.2) Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilme |
| P.4.3) Makine öğrenmesi yöntemlerini kullanabilme |
| P.4.4) Yapay zeka modellerini ve yöntemlerini kullanabilme |
| P.4.5) Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
P5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
| P.5.1) Yazılımları test eder ve hataları giderir. |
| P.5.2) Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. |
| P.5.3) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer |
| P.5.4) Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir |
| P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular |
| P.5.6) Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir |
|
P6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
| P.6.1) Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilme |
| P.6.2) MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. |
| P.6.3) Bilgisayar ve veri bilimi analizleri ve sonuçlarını raporlayabilme. |
| P.6.4) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar |
|
P7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
| P.7.1) Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. |
| P.7.2) Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. |
| P.7.3) Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
| P.7.4) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
| P.7.5) Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek. |
|
P8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
| P.8.1) Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. |
| P.8.2) Sorunların çözümünde geliştirilen yöntemleri etkin ve verimli bir şekilde uygular. |
| P.8.3) Sorunların tespiti için etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. |
|
P9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
| P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır. |
| P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder |
| P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir |
| P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar |
| P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular |
|
P10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| P.10.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı |
| P.10.2) İkinci bir yabancı dilini de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilmeli |
| P.10.3) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
| P.10.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalı |
|
P11) Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar.
| P.11.1) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. |
| P.11.2) Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. |
| P.11.3) Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. |
| P.11.4) Nesneye Yönelik Programlama Tekniklerini bilir ve kullanır. |
| P.11.5) Görsel Programalama tekniklerini bilir ve kullanır. |
| P.11.6) Yapay Zeka, Görüntü İşleme, Makine Öğrenmesi gibi güncel teknoloji konuları hakkında bilgi sahibidir. |
| P.11.7) Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. |
| P.11.8) Gömülü sistemler ve temel elektronik alanlarında bilgi sahibidir. |
|
P12) Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
| P.12.1) Web Programlama geliştirme dilleri hakkında bilgi sahibidir. |
| P.12.2) Web Programlama geliştirme platformlarını bilir ve kullanır. |
|
P13) Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
| P.13.1) Veritabanı tasarımı hakkında bilgi sahibidir. |
| P.13.2) Veritabanı yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
| P.13.3) Veritabanı sorgulamaları yapabilir. |
|
P14) Yazılımları test eder ve hataları giderir.
| P.14.1) Yazılımları test eder ve hataları giderir. |
|
P15) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P16) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.16.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.16.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.16.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.16.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.16.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.16.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P17) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.17.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.17.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.17.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.17.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.17.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.17.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P18) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.18.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.18.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.18.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.18.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.18.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.18.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P19) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.19.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.19.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.19.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.19.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.19.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.19.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.19.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.19.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P20) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.20.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.20.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.20.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
| P.20.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.20.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.20.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|