Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99200002 | Matematik II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yazılı sınav |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | C-109 | [email protected] | 7707 |
Dersin İçeriği
Fonksiyonlar, limit ve türev kavramı
Dersin Amacı
Matematik 2 dersi, bilgisayar programcılığı öğrencilerine ileri düzey matematiksel kavramlar ve teknikler kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, algoritmaların matematiksel temellerini anlamalarını sağlayacak, veri analizi, makine öğrenimi ve yapay zeka gibi modern bilgisayar uygulamalarına yönelik matematiksel altyapı sunacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 1 |
Ö3 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Polinomlar |
2 | Polinom soruları |
3 | Fonksiyon kavramı |
3 | Fonksiyon türleri |
4 | Ters Fonksiyon ile ilgili işlemler |
6 | Bileşke fonksiyon |
7 | Fonksiyon uygulamaları |
9 | Limit kavramı |
10 | Süreklilik |
11 | Türev kavramı, sağdan ve soldan türev |
12 | Türev alma kuralları |
13 | Türev alma, L'Hospital kuralı |
14 | Türev soru çözümü |
15 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Matematik Cilt 1 / Calculus Early Transcendentals Dennis G. Zill, Warren S. Wright NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK |
ders notları | |
MYO'lar İçin Matematik ve Çözümleri Genel Matematik – 1 Prof. Dr. Ahmet Sinan Çevik,Öğr. Gör. Engin Bozacı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 112 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 3 | 3 | 5 |
Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | 3 | 3 | 5 |
Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | 3 | 3 | 5 |