Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841206 | Bilgisayar Destekli Çizim | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Dersler, Uygulamalı Laboratuvar ve Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları ve Gerçek Dünya Örnekleri, and Tartışma ve Problem Çözme Oturumları: |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Türkçe bilgisi ve bir bilgisayarın nasıl çalıştığına dair temel bilgi. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA | TSMYO-T213 | [email protected] | 7829 | Çarşamba 11:00 -12:00 |
Dersin İçeriği
Teknik çizim dili hakkında bilgi, çizim aletleri, projeksiyonlar, nesneleri ve çizimler arasındaki ilişkilerin tamamladıktan sonra teknik çizimler, bakış açıları giriş ölçekleme
Dersin Amacı
Bu ders başarılı tamamlandığında, öğrencilerin bilgisayar yardımı ile 3 boyutlu nesneleri çizmek mümkün olacak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 3 |
| P12 | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | 3 |
| P15 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,6,7 |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 6,7 |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1,6,7 |
| Ö4 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.20.1 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Spesifikasyonları CAD programları |
| 2 | CAD programları araç çubukları incelenmesi |
| 3 | Düzenleme komutları (silme, kopyalama, ayna, RADIUS vb.) çizmek |
| 4 | 3 boyut çizim bilgisayar yardımı ile Fundamentasl |
| 5 | 3 boyut çizim bilgisayar yardımı ile Fundamentasl |
| 6 | 3 boyut çizim bilgisayar yardımı ile Fundamentasl |
| 7 | Vize sınavı |
| 8 | Serbest form çizim |
| 9 | Çerçeve çizim |
| 10 | Berabere ölçekleme berabere, yazdırma |
| 11 | Berabere ölçekleme berabere, yazdırma |
| 12 | Berabere ölçekleme berabere, yazdırma |
| 13 | Berabere ölçekleme berabere, yazdırma |
| 14 | Final sınavları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bethune, J. D. (2015). Engineering design and graphics with SolidWorks 2014. Peachpit Press., Lecture Notes. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 8 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 156 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P14 | P20 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 3 | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 3 | - | - |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | 5 | - |
| Ö4 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | - | - | 5 |
