İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03841204 Grafik ve Animasyon 2 Bahar 4 2+1+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Uğur POLAT
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Uğur POLAT TSMYO-T213 [email protected] 7860 Pazartesi
15.00-16.00
Dersin İçeriği
1. Grafik Tasarıma Giriş
2. Dijital Görüntü İşleme ve Manipülasyon
3. 2D Grafik Tasarım Teknikleri
4. Animasyona Giriş ve Temel İlkeler
5. 2D Animasyon Teknikleri
6. 3D Modelleme ve Animasyona Giriş
7. 3D Karakter ve Çevre Modelleme
8. 3D Animasyon Teknikleri ve Rigging
9. Hareketli Grafikler (Motion Graphics) ve Efektler
10. Ses ve Animasyon Entegrasyonu
11. Görsel Hikaye Anlatımı ve Sinematik Teknikler
12. Proje Geliştirme ve Sunum
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere grafik ve animasyon alanında temel bilgi ve beceriler kazandırarak, dijital görsel içerikler üretme ve animasyon tekniklerini uygulayabilme yetisi sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, dijital sanat ve animasyonun temel prensiplerini öğrenerek grafik tasarım araçlarını, animasyon yazılımlarını ve 3D modelleme tekniklerini kullanmayı deneyimleyecektir.

Öğrenciler, iki boyutlu (2D) ve üç boyutlu (3D) grafik tasarım tekniklerini uygulayarak, karakter ve çevre modelleme, hareketli grafikler (motion graphics), animasyon döngüleri ve efektlerin oluşturulmasını öğreneceklerdir. Ayrıca, projeler ve uygulamalı çalışmalarla sanatsal yaratıcılıklarını geliştirirken, sinematik anlatım teknikleri ve görsel hikaye anlatımı konusunda da bilgi edineceklerdir.

Dersin sonunda öğrenciler, grafik ve animasyon projeleri oluşturma becerisi kazanacak, tasarım ve animasyon süreçlerini etkin bir şekilde yönetebilecek ve dijital içerik geliştirme alanında temel seviyede uzmanlaşmış olacaklardır. Bu ders, medya, oyun, film ve reklam gibi yaratıcı sektörlerde çalışmak isteyen öğrenciler için sağlam bir temel sunar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
P5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
P6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
P11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
P14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. P.1.1 1,6,7
Ö2 İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. P.1.2 1,6,7
Ö3 Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. P.1.3 1,6,7
Ö4 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.11.1 1,6,7
Ö5 Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. P.11.2 6,7
Ö6 Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. P.11.3 6,7
Ö7 Yazılımları test eder ve hataları giderir. P.14.1 1,6,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grafik Tasarıma Giriş
2 Dijital Görüntü İşleme ve Manipülasyon
3 2D Grafik Tasarım Teknikleri
4 Animasyona Giriş ve Temel İlkeler
5 2D Animasyon Teknikleri
6 3D Modelleme ve Animasyona Giriş
7 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 3D Karakter ve Çevre Modelleme
10 3D Animasyon Teknikleri ve Rigging
11 Hareketli Grafikler (Motion Graphics) ve Efektler
12 Ses ve Animasyon Entegrasyonu
13 Görsel Hikaye Anlatımı ve Sinematik Teknikler
14 Proje Geliştirme ve Sunum
15 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar, James D. Foley, "Computer Graphics: Principles and Practice"
Peter Shirley, Steve Marschner, "Fundamentals of Computer Graphics "
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 20 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 2 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 30 30
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P11 P14
Ö1 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. 4 - -
Ö2 İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. 4 - -
Ö3 Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. 4 - -
Ö4 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - 5 -
Ö5 Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. - 5 -
Ö6 Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. - 5 -
Ö7 Yazılımları test eder ve hataları giderir. - - 5