Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841203 | Mobil Programlama | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Uğur POLAT | TSMYO-T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15.00-16.00 |
Dersin İçeriği
1. Giriş ve Mobil Programlama Temelleri
2. Geliştirme Ortamı ve Araçları
3. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (UI)
4. Mobil Uygulama Bileşenleri
5. Veri Yönetimi ve Veri Tabanları
6. Ağ İletişimi ve Web Servisleri
7. Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik
8. Çoklu Platform Geliştirme Araçları
9. Mobil Uygulama Performansı ve Optimizasyonu
10. Mobil Uygulama Testi
11. Uygulama Dağıtımı ve Pazarlama
12. Final Projeleri ve Genel Değerlendirme
2. Geliştirme Ortamı ve Araçları
3. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (UI)
4. Mobil Uygulama Bileşenleri
5. Veri Yönetimi ve Veri Tabanları
6. Ağ İletişimi ve Web Servisleri
7. Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik
8. Çoklu Platform Geliştirme Araçları
9. Mobil Uygulama Performansı ve Optimizasyonu
10. Mobil Uygulama Testi
11. Uygulama Dağıtımı ve Pazarlama
12. Final Projeleri ve Genel Değerlendirme
Dersin Amacı
Mobil Programlama dersi, öğrencilere mobil uygulama geliştirme süreçlerini öğretmeyi ve bu alandaki güncel teknolojileri tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, Android ve iOS platformları için uygulama tasarımı, geliştirilmesi ve dağıtımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik en iyi uygulamaları öğrenerek, mobil uygulama geliştirme becerilerini uygulamalı olarak geliştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler, temel düzeyde mobil uygulamalar geliştirebilecek, bu uygulamaların işlevselliğini ve estetiğini iyileştirebilecek ve uygulamaları marketlerde yayınlayabilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,6,7 |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 6,7 |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.5.1 | 1,6,7 |
| Ö4 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | P.5.2 | 1,6,7 |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | P.5.4 | 1,6,7 |
| Ö6 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.11.1 | 1,6,7 |
| Ö7 | Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. | P.11.2 | 1,6,7 |
| Ö8 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | P.11.3 | 1,6,7 |
| Ö9 | Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. | P.11.7 | 1,6,7 |
| Ö10 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1,6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Mobil Programlama Temelleri |
| 2 | Geliştirme Ortamı ve Araçları |
| 3 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (UI) |
| 4 | Mobil Uygulama Bileşenleri |
| 5 | Veri Yönetimi ve Veri Tabanları |
| 6 | Ağ İletişimi ve Web Servisleri |
| 7 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik |
| 10 | Çoklu Platform Geliştirme Araçları |
| 11 | Mobil Uygulama Performansı ve Optimizasyonu |
| 12 | Mobil Uygulama Testi |
| 13 | Uygulama Dağıtımı ve Pazarlama |
| 14 | Final Projeleri ve Genel Değerlendirme |
| 15 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bill Phillips, Chris Stewart, and Kristin Marsicano, "Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides)" |
| Christian Keur, Aaron Hillegass, "iOS Programming: The Big Nerd Ranch Guide " |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 14 | 14 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 148 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. | - | - | 4 | - |
| Ö10 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | 5 |
