İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03841203 Mobil Programlama 2 Bahar 4 3+1+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Uğur POLAT
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Uğur POLAT TSMYO-T213 [email protected] 7860 Pazartesi
15.00-16.00
Dersin İçeriği
1. Giriş ve Mobil Programlama Temelleri
2. Geliştirme Ortamı ve Araçları
3. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (UI)
4. Mobil Uygulama Bileşenleri
5. Veri Yönetimi ve Veri Tabanları
6. Ağ İletişimi ve Web Servisleri
7. Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik
8. Çoklu Platform Geliştirme Araçları
9. Mobil Uygulama Performansı ve Optimizasyonu
10. Mobil Uygulama Testi
11. Uygulama Dağıtımı ve Pazarlama
12. Final Projeleri ve Genel Değerlendirme
Dersin Amacı
Mobil Programlama dersi, öğrencilere mobil uygulama geliştirme süreçlerini öğretmeyi ve bu alandaki güncel teknolojileri tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, Android ve iOS platformları için uygulama tasarımı, geliştirilmesi ve dağıtımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik en iyi uygulamaları öğrenerek, mobil uygulama geliştirme becerilerini uygulamalı olarak geliştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler, temel düzeyde mobil uygulamalar geliştirebilecek, bu uygulamaların işlevselliğini ve estetiğini iyileştirebilecek ve uygulamaları marketlerde yayınlayabilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
P5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
P6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
P11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
P14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.4.1 1,6,7
Ö2 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. P.1.1 1,6,7
Ö3 İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. P.1.2 6,7
Ö4 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. P.3.2 1,6,7
Ö5 Yazılımları test eder ve hataları giderir. P.5.1 1,6,7
Ö6 Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. P.5.2 1,6,7
Ö7 MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. P.6.2 6,7
Ö8 Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. P.7.1 6,7
Ö9 Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. P.7.2 6,7
Ö10 Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. P.7.3 6,7
Ö11 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. P.7.4 6,7
Ö12 Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek. P.7.5 6,7
Ö13 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.11.1 1,6,7
Ö14 Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. P.11.2 1,6,7
Ö15 Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. P.11.3 1,6,7
Ö16 Yazılımları test eder ve hataları giderir. P.14.1 1,6,7
Ö17 Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. P.4.5 1,6,7
Ö18 Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar P.6.4 6,7
Ö19 Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. P.11.7 1,6,7
Ö20 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir P.5.4 1,6,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve Mobil Programlama Temelleri
2 Geliştirme Ortamı ve Araçları
3 Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (UI)
4 Mobil Uygulama Bileşenleri
5 Veri Yönetimi ve Veri Tabanları
6 Ağ İletişimi ve Web Servisleri
7 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik
10 Çoklu Platform Geliştirme Araçları
11 Mobil Uygulama Performansı ve Optimizasyonu
12 Mobil Uygulama Testi
13 Uygulama Dağıtımı ve Pazarlama
14 Final Projeleri ve Genel Değerlendirme
15 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bill Phillips, Chris Stewart, and Kristin Marsicano, "Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides)"
Christian Keur, Aaron Hillegass, "iOS Programming: The Big Nerd Ranch Guide "
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 20 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 2 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 14 14
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 148
Toplam Yük / 30 4,93
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5 P6 P7 P11 P14
Ö1 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. 5 - - - - - - -
Ö2 İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. - - - - - - - -
Ö3 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. - 5 - - - - - -
Ö4 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - - 5 - - - - -
Ö5 Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - -
Ö6 Yazılımları test eder ve hataları giderir. - - - 5 - - - -
Ö7 Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. - - - - - - - -
Ö8 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir - - - - - - - -
Ö9 MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. - - - - - - - -
Ö10 Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar - - - - - - - -
Ö11 Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. - - - - - - - -
Ö12 Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. - - - - - 5 - -
Ö13 Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. - - - - - 5 - -
Ö14 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. - - - - - - - -
Ö15 Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek. - - - - - 5 - -
Ö16 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - - - - - - - -
Ö17 Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. - - - - - - - -
Ö18 Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - -
Ö19 Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. - - - - - - - -
Ö20 Yazılımları test eder ve hataları giderir. - - - - - - - -