Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841202 | Bilişimde güncel teknolojiler | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Uğur POLAT | TSMYO-T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15.00-16.00 |
Dersin İçeriği
1. Giriş ve Dijital Dönüşüm
2. Proje Yönetimi
3. Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi
4. Büyük Veri ve Veri Analitiği
5. Bulut Bilişim ve Hizmet Modelleri
6. Nesnelerin İnterneti (IoT)
7. Blockchain ve Kripto Paralar
8. Siber Güvenlik ve Tehditler
9. Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR)
10. 5G ve İleri Bağlantı Teknolojileri
11. Otonom Sistemler ve Robotik
12. Biyoteknoloji ve Bilişimin Kesişimi
13. Sürdürülebilir Teknolojiler ve Yeşil Bilişim
14. Geleceğin Teknolojileri ve Trendler
2. Proje Yönetimi
3. Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi
4. Büyük Veri ve Veri Analitiği
5. Bulut Bilişim ve Hizmet Modelleri
6. Nesnelerin İnterneti (IoT)
7. Blockchain ve Kripto Paralar
8. Siber Güvenlik ve Tehditler
9. Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR)
10. 5G ve İleri Bağlantı Teknolojileri
11. Otonom Sistemler ve Robotik
12. Biyoteknoloji ve Bilişimin Kesişimi
13. Sürdürülebilir Teknolojiler ve Yeşil Bilişim
14. Geleceğin Teknolojileri ve Trendler
Dersin Amacı
Bilişimde Güncel Teknolojiler dersi, öğrencilere bilişim alanındaki son yenilikleri ve gelişmeleri tanıtarak, teknoloji dünyasında hızla değişen trendleri anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler; bulut bilişim, yapay zeka, büyük veri, nesnelerin interneti (IoT), blockchain, siber güvenlik ve 5G gibi güncel teknolojileri keşfedecek, bu teknolojilerin iş dünyası, toplumsal yapı ve gelecekteki potansiyel etkilerini analiz edeceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, bilişimdeki en yeni gelişmelere hakim olacak, bu teknolojilerin temel prensiplerini kavrayacak ve yenilikçi projeler geliştirmek için gerekli olan bilgi altyapısına sahip olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,7 |
| Ö2 | Yapay zeka modellerini ve yöntemlerini kullanabilme | P.4.4 | 1,7 |
| Ö3 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.5 | 1,7 |
| Ö4 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö5 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 1,7 |
| Ö6 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 1,7 |
| Ö7 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | P.3.1 | 1,7 |
| Ö8 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 1,7 |
| Ö9 | Temel analiz bilgilerine sahip olur. | P.3.5 | 1,7 |
| Ö10 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.5.1 | 1,7 |
| Ö11 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | P.5.4 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Dijital Dönüşüm |
| 2 | Proje Yönetimi |
| 3 | Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi |
| 4 | Büyük Veri ve Veri Analitiği |
| 5 | Bulut Bilişim ve Hizmet Modelleri |
| 6 | Nesnelerin İnterneti (IoT) |
| 7 | Sınav Öncesi Quiz, Blockchain ve Kripto Paralar |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Siber Güvenlik ve Tehditler |
| 10 | Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) |
| 11 | 5G ve İleri Bağlantı Teknolojileri |
| 12 | Otonom Sistemler ve Robotik |
| 13 | Biyoteknoloji ve Bilişimin Kesişimi |
| 14 | Sürdürülebilir Teknolojiler ve Yeşil Bilişim |
| 15 | Sınav Öncesi Quiz, Geleceğin Teknolojileri ve Trendler |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Stuart Russell ve Peter Norvig, "Artificial Intelligence: A Modern Approach" |
| Thomas Erl, Ricardo Puttini, Zaigham Mahmood, "Cloud Computing: Concepts, Technology & Architecture" |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 20 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 146 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 4 | - | - | - |
| Ö4 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Temel analiz bilgilerine sahip olur. | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Yapay zeka modellerini ve yöntemlerini kullanabilme | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | - | - | - | 5 |
