Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03841201 | İleri Bilgisayar Programlama | 2 | Bahar | 4 | 3+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA | TSMYO-T213 | [email protected] | 7829 | Çarşamba 12:00 - 01:00 |
Dersin İçeriği
Temel Python Yapıları (Değişkenler, döngüler, koşullu ifadeler, fonksiyonlar) / Nesne Yönelimli Programlama
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin python yeteneklerini farklı alanlarda kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
P12 | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 3 |
Ö3 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.20.1 | 1 |
Ö4 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | P.20.2 | 7 |
Ö5 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | P.20.3 | 3 |
Ö6 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | P.20.4 | 4 |
Ö7 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | P.20.5 | 7 |
Ö8 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | P.20.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Koleksiyonlar ve İteratörler(Listelerin, demetlerin, küme ve sözlüklerin ileri düzey kullanımı Özel iteratörler ve jeneratörler) |
2 | Veri Sınıfları(Veri sınıflarına giriş (dataclasses modülü) Veri sınıfları ile geleneksel sınıflar arasındaki karşılaştırma) |
3 | Veri Sınıfları: Veri sınıflarına giriş (dataclasses modülü) Veri sınıfları ile geleneksel sınıflar arasındaki karşılaştırma |
4 | (Nesne Yönelimli Programlama)Metaklaslar ve Dekoratörler: Metaklasları anlama Fonksiyonlar ve sınıflar için dekoratörlerin oluşturulması ve kullanılması |
5 | (Fonksiyonel Programlama) Fonksiyonel Programlama Kavramları: Birinci sınıf fonksiyonlar, yüksek seviyeli fonksiyonlar Lambda fonksiyonları ve liste anlama |
6 | (Fonksiyonel Programlama) Modüller ve Paketler: Python projelerinin yapılandırılması Paketlerin kullanımı ve oluşturulması, sanal ortamlar ve bağımlılıklar |
7 | Ara Sinav |
8 | (Eşzamanlılık ve Paralellik) İş Parçacığı ve Çok İşlem Global Yorumlayıcı Kilidi (GIL) hakkında anlayış İş parçacığı ve çok işlem uygulamaları |
9 | (Hata Yönetimi ve Test) İstisna Yönetimi İleri düzey hata yönetimi teknikleri Özel istisnaların oluşturulması |
10 | (Hata Yönetimi ve Test) Test Etme ve Hata Ayıklama unittest ve pytest ile birim testi Test odaklı geliştirme (TDD) kavramları |
11 | (Web Geliştirme ve API'ler) Web Çerçeveleri Flask veya Django ile web uygulamalarına genel bakış Flask ile RESTful API'lerin oluşturulması |
12 | (Web Geliştirme ve API'ler) API Tüketimi requests kütüphanesi ile web API'lerinin tüketimi Python'da JSON verileri ile çalışma |
13 | Veri İşleme ve Görselleştirme,Makine Öğrenimi Temelleri, Python uygulamalarının dağıtımı (Docker, bulut platformları) Sürekli entegrasyon ve dağıtım uygulamaları |
14 | Final Sinav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Programming Python, 4th Edition [Book] - O'Reilly |
Fluent Python" by Luciano Ramalho, "Python Cookbook" by David Beazley, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 2 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 156 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P20 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 3 | - |
Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 4 | - |
Ö3 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | - | 5 |
Ö4 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | - | 5 |
Ö5 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | - | 5 |
Ö6 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | - | 5 |
Ö7 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | - | 5 |
Ö8 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | - | 3 |